وزیر آموزش و پرورش:

۲۰ درصد کلاس های مدارس کشور به همت خیران ساخته شده است

۱۳۹۴/۰۱/۲۲ - ۰۹:۴۳:۱۲
کد خبر: ۲۷۶۴۳۹
۲۰ درصد کلاس های مدارس کشور به همت خیران ساخته شده است
فانی با بیان اینکه درحال حاضر 520 هزار کلاس درس در کشور وجود دارد ، گفت: 20 درصد از کلاس های مدارس کشور توسط خیران ساخته شده است.

به گزارش گروه آموزش جوان برنا،  علی اصغر فانی درجمع فرهنگیان در باغ فین کاشان اظهارکرد: یکی از برنامه های دولت یازدهم حمایت از خیرین مدرسه ساز و ارایه تسهیلات به آنان است.

وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر نامگذاری مدارس توسط خیرین مدرسه ساز و برگزاری جشنواره خیرین ابراز امیدواری کرد: این حمایت ها موجب افزایش مدارس خیرساز تا 40 درصد شود.

وی، به مذاکره وزارت آموزش و پرورش با بانک مرکزی اشاره و تاکید کرد: بر این اساس خیرین مدرسه ساز که نقدینگی لازم را ندارند از بانک تسهیلات دریافت می کنند و پرداخت سود آن بر عهده آموزش و پرورش است.

فانی سیاست دیگر آموزش وپرورش را جذب نیروهای بومی از طریق دانشگاه فرهنگیان و طی دوره های تحصیلی چهار ساله و روش دیگر برای نخستین بار استفاده از ماده 28 اساسنامه فرهنگیان و جذب لیسانسه های آزاد با طی دوره یکساله آموزش تدریس دانست و افزود: این مهم برای رفع مشکل انتقال نیروی انسانی صورت می گیرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در این راستا برای نخستین بار پنج هزار نیرو از این طریق امسال جذب آموزش و پرورش می شود که اینک بدنبال اخذ مجوز از سازمان مدیریت هستیم.

وی در زمینه استفاده از بودجه عمرانی ملی واستانی نیزگفت: مناطق دارای مراکز آموزشی فرسوده برای استفاده ازاین بودجه ها در اولویت قرار دارند.

فانی به اعتبار ماده 180 در اختیار نمایندگان مجلس اشاره کرد و افزود: به موجب قانون برنامه پنجم توسعه، اعتبار عمرانی در اختیار نماینده قرار می گیرد و با تشخیص وی با شناسایی اولویت ها هزینه می شود.

به گفته فانی، نماینده کاشان وآران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی به هر میزان که بتواند از این محل برای آموزش و پرورش کاشان اعتبار جذب کند وزارتخانه نیز به همان میزان از بودجه ملی تامین اعتبار خواهد کرد.

وی درخصوص خانه نیمه تمام معلم کاشان از تخصیص یک سوم هزینه لازم برای اتمام ساخت این خانه خبر داد وخاطرنشان کرد: دو سوم مابقی اعتبار لازم نیز می تواند از سوی نماینده مجلس و فرماندار شهرستان تخصیص داده شود.

فانی، تشکیل منظم شوراهای آموزش وپرورش را ارمغان دولت تدبیر وامید دانست وگفت: این شوراها به صورت ماهانه برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز