دوم اردیبهشت؛ آغاز هفته زمین پاک با شعار "همدلی با طبیعت برای زمین پاک"

۱۳۹۴/۰۱/۲۳ - ۰۸:۵۲:۰۳
کد خبر: ۲۷۶۶۶۹
دوم اردیبهشت؛ آغاز هفته زمین پاک با شعار همدلی با طبیعت برای زمین پاک
رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از برگزاری هفته زمین پاک در اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: از روز دوم اردیبهشت ماه برنامه های متعددی در پایتخت برای گرامیداشت هفته زمین پاک اجرا می شود.

به‌گزارش گروه جوان و جامعه برنا، دکتر علی محمد شاعری با اعلام این خبر اظهار داشت: مراسم روز جهانی زمین پاک هر ساله در 22 آوریل مصادف با 2 اردیبهشت ماه در سراسرجهان برگزار می شود که در این راستا با توجه به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام "همدلی و همزبانی دولت و مردم"، هفته زمین پاک ،  با شعار"همدلی با طبیعت برای زمین پاک" برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه دستور العمل هفته زمین پاک به منظور ایجاد آگاهی و اطلاع رسانی به شهروندان و جلوگیری از تخریب محیط زیست به طور عام و آلودگی زمین به طور خاص به مناطق 22 گانه ابلاغ شده است افزود: برگزاری برنامه بسیج پاک سازی، راه اندازی جشنواره های آموزشی و فرهنگسازی در یکی از مبادی کوهستانی، روددره ها، بوستانهای شهری و مکانهای شاخص زیست محیطی توسط هر یک از مناطق 22گانه از جمله برنامه های پیش بینی شده است. 

شاعری به توزیع کیسه های زیست تخریب پذیر در مراسم پاکسازی اشاره و بیان کرد: برگزاری همایشهای آموزشی شهروند محور با محوریت کاهش تولید و تفکیک پسماندها در سطح مناطق 22گانه در راستای کمپین آسمان آبی- زمین پاک در یکی از روزهای هفته ،برگزاری کارگاههای آموزشی با محوریت کاهش و تفکیک پسماند در سطح محلات 374 گانه در طول هفته از دیگر دستورالعمل های ابلاغ شده به مناطق است. 

وی اضافه کرد: تقدیر، تشویق و ترغیب سازمانهای مردم نهاد فعال و شهروندان و مسئولان  موثر در زمینه محیط زیست ،نصب بنر و اطلاع رسانی دقیق و شفاف به شهروندان در حوزه آلودگی های محیط زیست و خطرات ناشی از آن  با استفاده از کلیه ظرفیتهای شهرداری تهران و کنترل منابع آلاینده صنعتی و کارگاهی در محدوده شهر تهران و اخطار جدی به صنایع و کارگاههایی که استانداردهای لازم جهت دفع پساب، فاضلاب و سایر آلاینده های زیست محیطی را رعایت نمی کنند از دیگر محورهای پیش بینی شده برای هفته زمین پاک است. 

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری و تعامل سازنده بین مسوولان و شهروندان آرزوی داشتن آسمان آبی و زمین پاک تحقق یابد. 

شاعری خاطر نشان کرد: به طور حتم با افزایش آگاهی اجتماعی و توانمند سازی شهروندان ، رفتارهای زیست محیطی بهبود پیدا کرده و ارتقا می یابد بنابراین در وهله اول باید سطح آگاهی شهروندان و مسوولان را بالا ببریم. 

شاعری با بیان اینکه مشکل اساسی ما در رفتار زیست محیطی شهروندان و مسوولان نهفته است گفت: کلید اصلی حل معضل الودگی هوا ، آب و خاک در دستان شهروندان است و دستیابی به شهری سالم و پاک، تنها با مشارکت فعال مردم در حفظ محیط زیست میسر می شود. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز