وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با برنا:

قانون حمایت از خانواده هیچ حقی برای زن خانه‌دار قائل نیست

۱۳۹۴/۰۱/۲۳ - ۱۱:۵۸:۱۸
کد خبر: ۲۷۶۷۶۸
قانون حمایت از خانواده هیچ حقی برای زن خانه‌دار قائل نیست
خادم زاده با اشاره به نقص قوانین مربوط به زنان گفت:‌ قانون حمایت از خانواده هیچ حقی برای زن خانه دار قائل نیست.

تهمینه خادم زاده وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با گروه دختران و زنان برنا با بیان اینکه مهمترین چالش زنان نقص قوانین است افزود: این قوانین ناقص به عرف تبدیل و آن چیزی می شود که این روزها در جامعه شاهدش هستیم.

وی با بیان اینکه مطالب و جوک های ضد زنان که در شبکه های اجتماعی منتشر می شود از ضعف قوانین نشات می گیرد اظهار کرد: تا زمانی که تصمیم گیران درست فکر نکنند و قوانین کارشناسانه تصویب نشود فرهنگ پیشرفته و بالنده نخواهیم داشت.

خادم زاده با بیان اینکه بسیاری از حقوق خصوصی زنان در ازدواج مورد اجحاف قرار می گیرد تصریح کرد:‌ خانواده های ایرانی روشنفکرانه در بعد انتخاب همسر حق دخترانشان را رعایت می کنند اما متاسفانه در سایر موضوعات حقوق خصوصی مانند طلاق این حق درجا می زند و می لنگد.

وی با بیان اینکه قوانین یکجانبه و به نفع مردان است اضافه کرد:‌ به عنوان مثال در پست های مدیریتی مردان گردانندگان اصلی هستند. در محیط کار حقوق مردان و زنان برابر نیست و در حق زنان اجحاف می شود.

این وکیل دادگستری بیان کرد: از زنان می خواهند در خانه بنشیند و فرزندانشان را تربیت کنند در حالی که در قانون حمایت از خانواده زن خانه دار هیچ حقوقی ندارد. هیچ کس راهکار ارائه نمی دهد و این موضوع را درست واکاوی نمی‌کنند. هیچ کس نمی گوید چرا باید زنی که سالها  برای تحصیل زمان صرف کرده است و می تواند به عنوان یک نیروی فعال برای جامعه و کشور موثر باشد در گوشه خانه بنشیند و درحلقه زنجیره ارتباطات علمی نقش نداشته باشد؟

خادم زاده ادامه داد: نقش مادر بسیار مفید و ارزنده است اما آیا مادر غایب از کار و ارتباطات اجتماعی، در مقابل فرزندان نسل حاضر که همگام با پیشرفت‌های سریع اجتماعی و جهش‌های تکنولوژیکی در حال رشد هستند، اعتبار و اقتداری خواهد داشت؟ آیا نفوذ کلامی در فرزند خود و در تربیت او خواهد داشت؟

 

کدخبرنگار: 931102

نظر شما
نظرات
sima
|
-
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
0
0
دقیقا درسته.در جامعه ما زنان جایگاه خیلی ضعیفی دارند.امیدوارم روزی این اختلال بهبودپیداکنه و قانون برابری و عدالت اجرا بشه.