عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با برنا؛

طرح ورود خودروهای برقی به ناوگان تاکسیرانی

۱۳۹۴/۰۱/۲۳ - ۱۳:۲۵:۵۰
کد خبر: ۲۷۶۸۰۸
طرح ورود خودروهای برقی به ناوگان تاکسیرانی
عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار داشت: شورا تلاش دارد خودروی برقی که محاسن بسیاری هم دارند وارد ناوگان تاکسیرانی کند.

ابوالفضل قناعتی در گفتگو با خبرنگار شهر و شهروند برنا با اعلام اینکه جلساتی مبنی بر تغییر خودروهای تاکسیرانی پایتخت در شورای شهر بوده است گفت :

این بحث را در شورا شهر مورد بررسی قرار دادیم تا بتوانیم سطح تاکسی‌ها را بالا ببریم. اما اگر بخواهیم خودروی حرفه‌ای وارد ناوگان تاکسیرانی کنیم که نتیجه این جلسات به آنجا رسید که خودروهای برقی که می توانند از بعد سوخت گیری و استفاده در شهر تهران از باب کاهش آلودگی هوا داشته باشند استفاده کنیم .

قناعتی با بیان اینکه وقتی این پیشنهاد به مدیران رانندگان تاکسی وشرکت‌های تاکسیرانی اعلام شد با مخالف این گروه صنفی مواجه شد در خصوص علت این مخالف ها اینگونه گفت : اعتراض ها از آن جهت بود که رانندگان تاکسی قادر به خرید خودروی گرانقیمت نبودند و از سویی نمی توانستند کرایه ها را نیز افزایش دهند.

این عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تصریح کرد: اگر خودروهای برقی یا هیبریدی را از چین وارد کنیم، قیمت هر دستگاه 70 میلیون تومان می‌شود. این خودروها بهترین شرایط را دارند. نه صدا دارند، نه آلودگی دارند و نه هزینه بنزین. صاحبان این خودروها می‌توانند شب‌به‌شب خودرو را به‌مدت 1 ساعت و نیم به برق زده و بعد 200 کیلومتر با آن رانندگی کنند.

گفتنی است پیش از خبرها حکایت داشت قرار است خودرو جیلی و MVM 530 وارد ناوگان تاکسیرانی شده و جایگزین تاکسی‌های پراید و پژو و سمند شود که این خبر تکذیب شده و خبر احتمال ورود خودروهای برقی به پایتخت مطرح شده است .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز