وظیفه شرکت های دانش بنیان برطرف کردن نیازها در شرایط تحریم است

۱۳۹۴/۰۱/۲۳ - ۱۳:۴۸:۵۲
کد خبر: ۲۷۶۸۱۵
وظیفه شرکت های دانش بنیان برطرف کردن نیازها در شرایط تحریم است
رئیس دانشگاه ارومیه در مراسم عارفه رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان غربی گفت:« وظیفه شرکت های دانش بنیان برطرف کردن نیازها در شرایط تحریم است.»

به گزارش گروه جوان و جامعه برنا، مراسم معارفه رئیس پارک علم و فناوری استان آذربایجان غربی با حضور دکتر خسرو پیری، مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی و رئیس دانشگاه ارومیه، در سالن اجتماعات پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر پیری با تقدیر از همکاری شایسته دانشگاه ارومیه و استانداری آذربایجان غربی در راستای پیشبرد اهداف پارک علم و فناوری استان، وظیفه شرکت های دانش بنیان را برطرف ساختن نیازهای کشور در شرایط تحریم عنوان کرد.

وی ضمن پیشنهاد به مسئولان ذیربط استان آذربایجان غربی مبنی بر بازنگری در طرح آمایش سرزمین، لزوم بکارگیری فناوری را در این طرح مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: به زودی نقشه راه فناوری کشور را تنظیم و در دسترس همگان قرار خواهیم داد.

دکتر پیری با تاکید برلزوم حرکت به سمت  دانشگاه کارآفرین، ایجاد مراکز نوآوری در داخل دانشگاه ها را برای تولید ایده های نو ضروری دانسته و خواستار هدایت این ایده ها به سمت پارک های علم و فناوری شد.

دکتر پیری در پایان سخنان خود گفت: علم و تکنولوژی و صنعت همیشه باید در کنار هم باشند و از یکدیگر جدایی ناپذیرند.

دکتر رحیم حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه نیز در سخنانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تعامل سازنده با کشورهای دنیا، گفت: این ارتباطات به معنی دست کشیدن از فناوری و پیشرفت های علمی نیست بلکه باید با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و تخصص و تعهد دانشمندان جوان، کشور را رو به جلو ببریم.

دکتر حب نقی حمایت از شرکت های دانش بنیان را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: باید برای فارغ التحصیلان دانشگاهی برنامه ریزی مناسبی جهت استفاده از تخصص آنها صورت پذیرد که پارک علم و فناوری یکی از محمل های مناسب برای این سیاست گذاری ها می باشد.

 در ادامه این مراسم مهندس تقی کهوریان معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی در سخنانی مدیریت  صحیح در جامعه را شرط رسیدن به اهداف اشتغال عنوان کرد و نقش پارک علم و فناوری استان را در این زمینه با اهمیت توصیف کرد.

کهوریان طراحی های مناسب و با اهداف مشخص را شرط خروج از روزمرگی بدون پیشرفت در کشور بیان کرد و گفت: سیاستگذاران باید مسیر رو به جلو را به درستی تدوین کنند و از سوی دیگر اتحاد مسئولان و مردم با یکدیگر، کمک شایانی به توسعه استان خواهد کرد.

سپس دکتر حسن حیدری رئیس پارک علم و فناوری ارومیه نیز در سخنان کوتاهی از تدوین برنامه 5 ساله  این پارک خبر داد و گفت: ان شاءالله با تقویت توسعه صادرات غیر نفتی اقتصاد استان، پارک علم و فناوری را با برنامه های چشم انداز توسعه استان آذربایجان غربی سازگار خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز