آیت الله دری نجف آبادی:

برنامه تحول نظام سلامت در راستای برقراری عدالت اجتماعی است

۱۳۹۴/۰۱/۲۵ - ۱۳:۲۲:۱۷
کد خبر: ۲۷۷۴۳۴
برنامه تحول نظام سلامت در راستای برقراری عدالت اجتماعی است
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: برنامه تحول نظام سلامت در راستای برقراری عدالت اجتماعی و مصداق بارز همدلی دولت و ملت است.

به گزارش گروه جوان و جامعه برنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در جمع مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اراک، افزود: کاهش میزان پرداختی هزینه بستری در بیمارستان های تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گام ارزشمندی بود که کمک موثری را به اقشار آسیب پذیر جامعه کرد.

وی اظهار داشت: هزینه های هنگفت در عرصه درمان، کمر مردم را خم کرده بود و در درمان بعضی از بیماری ها علاوه بر رنج بیماری، خانواده ها را در حوزه اقتصادی نیز متحمل زحمت فراوان می کرد.

امام جمعه اراک بیان کرد: اجرای این برنامه از آغاز با رضایتمندی فراوانی از سوی مراجعان به مراکز درمانی روبه رو بوده که نشانگر هم راستایی این برنامه ها با منافع ملی و تاثیر اقدامات کارشناسی در رفاه و پیشبرد برنامه ها است.

وی عنوان کرد: مهمترین دلیل رضایتمندی مردم از این برنامه، کاهش هزینه های پرداختی در بخش بستری و همچنین ارتقای کیفیت خدمات بوده است.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: دولت تدبیر و امید هزینه های بسیاری را در تحول نظام سلامت متحمل شده، بنابراین برای پایداری این برنامه مسوولان رده های مختلف باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

وی اضافه کرد: اهمیت مقوله بهداشت و درمان مانند برقراری امنیت در جامعه از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که برنامه ریزی در این خصوص سلامت آحاد جامعه را به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: مسوولان استانی و شهرستانی باید با مدیریت جهادی و بسیج همگانی همه ظرفیت های موجود را به کار بگیرند و مشکلات بهداشتی و درمانی اقشار مختلف مردم را به کلی رفع کنند.

وی اظهار داشت: ورود وزارت بهداشت و درمان در مباحث سلامت خانواده، سرمایه گذاری نرم نظام است و با برگزاری کارگاه های آموزشی و مشاوره های کاربردی در راستای پیشگیری از طلاق و سقط جنین گام های اساسی باید برداشته شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد این دانشگاه گفت: بیش از یک هزار عمل جراحی در ایام نوروز در مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر(عج) اراک انجام شده است.

دکتر حسن طاهر احمدی افزود: 20 هزار نفر نیز در ایام نوروز به دو مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر(عج) و امیرکبیر اراک مراجعه کرده‌اند.

وی اطهار داشت: سال گذشته یک هزار میلیارد ریال از معوقات یک هزار و 460 میلیارد ریالی این دانشگاه پرداخت شد و بقیه نیز تا پایان تابستان سال جاری پرداخت می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: عملیات تکمیل ساختمان جدید مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر(عج)، از بهمن ماه سال گذشته با اعتباری بالغ بر 380 میلیارد ریال آغاز شده که تا پایان آبان ماه سال جاری عملیات اسکلت بندی و سفت کاری این پروژه به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت تعهد کرده بود که برای انجام عملیات تکمیلی ساختمان جدید مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر(عج) 200 میلیارد ریال اعتبار در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی قرار بدهد که این مهم در آغاز سال جاری محقق شد.

شایان ذکر است 16 بیمارستان دولتی، سه بیمارستان با مدیریت تامین اجتماعی و یک بیمارستان خصوصی در استان مرکزی وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز