رونق اقتصادی موجب کاهش اعتیاد می‌شود

۱۳۹۴/۰۱/۲۵ - ۱۴:۲۸:۵۹
کد خبر: ۲۷۷۴۷۴
رونق اقتصادی موجب کاهش اعتیاد می‌شود
یکی از چارچوب‌های مبارزه با اعتیاد رونق اقتصادی است، باید کمک کنیم مردم از حداقل‌هایی در زمینه اقتصادی بهره‌مند شوند تا میزان اعتیاد کاهش یابد.

به گزارش برنا، محسن سرخو عضو شورای شهر تهران در مورد موضوع مواد مخدر  که یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی به شمار می‌رود گفت:  برای مبارزه با آن یک عزم عمومی و ملی لازم است و همکاری همه نهادهای مردمی و دولتی را طلب می‌کند تا این آسیب اجتماعی در سطح کشور ریشه‌کن شود.

وی با اشاره به ضروت به کارگیری ساز و کار ترویجی، تبلیغی و ارشادی همراه با ساز و کار رفاهی، تربیتی و رونق اقتصادی گفت: همه این مسائل باید در کنار هم در نظر گرفته شود تا شاهد کاهش آلودگی اعتیاد در بین مردم به ویژه جوانان و نوجوانان باشیم.

عضو شورای شهر تهران افزود: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد از رویکردهای بسیار موثر به شمار می‌رود که با اجرای صحیح و مناسب آن می توان به نتایج امید بخشی دست یافت.

سرخو ضمن اعلام آمادگی شورای شهر تهران در جهت همکاری در مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد، افزود: در چارچوب وظایف شورا تلاش خواهیم کرد بیش از گذشته اقدامات لازم را در جهت کاهش اعتیاد انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در صورت مشخص بودن چارچوب کار و سیاست مبارزه با مواد مخدر می‌توان به طرق مختلفی با این معضل اجتماعی مبارزه کرد، عنوان داشت: سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهادی که فلسفه وجودی آنها مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد است در صورت تقویت و توسعه می‌توانند در امر پیشگیری نقش مهمی را ایفا کنند لذا باید این مساله نیز بیشتر از گذشته در جهت اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر مورد اهتمام مسئولین مربوطه قرار گیرد.

عضو شورای شهر تهران بیان داشت: شورایاری‌ها در محلات و سرای محلات با برگزاری جلسات و کلاس‌های تبلیغی و ترویجی برای شهروندان می‌توانند از اعتیاد ناآگاهانه جوانان و نوجوانان به ویژه در حوزه مخدرهای صنعتی موثر واقع شوند.

محسن سرخو با تاکید بر اینکه کمبود شادی و افسردگی زمینه گرایش به مخدرها به ویژه از نوع صنعتی و روان گردان‌ها را فراهم می‌سازد و سبب زیرزمینی شدن شادی‌ها و بروز آسیب‌های اجتماعی می‌‌شود، افزود: یکی از چارچوب‌های  مبارزه با اعتیاد رونق اقتصادی است که شادی‌آور است. سفره خالی مردم شادی‌آور نیست باید کمک کنیم مردم از حداقل‌هایی در زمینه اقتصادی بهره‌مند شوند تا میزان اعتیاد کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه باید هرچه سریعتر شاهد رونق اقتصادی و شادی دل مردم باشیم، افزود: جوانان در صورتیکه برنامه مناسب برای اوقات فراغت خود داشته باشند کمتر به سمت برنامه‌های ناخوشایند می‌روند و در واقع از این طریق می‌توان از اعتیاد جلوگیری کرد و افراد و خانواده‌ها را از این بلیه شوم اجتماعی مصدون داشت.

عضو شورای شهر تهران همچنین در مورد جامعه پذیر شدن معتادان بهبودیافته و خانواده‌های آنها عنوان داشت: بودجه لازم در این رابطه برای شهرداری از طریق اختصاص بودجه در نظر گرفته شده است و تعدادی گرمخانه و فضا برای معتادان بلامکان در نظر گرفته شده است تا در صورتیکه فردی به هر دلیل معتاد شده و از خانواده رها گشته است سرپناهی داشته و زمینه برای بازگشت و ترک آن فراهم شود.

سرخو به فعالیت بهزیستی و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در رابطه با جامعه‌پذیر کردن معتادان بهبودیافته اشاره کرد و بیان داشت: بر نقش موثر سمن‌ها در این زمینه تاکید دارم. همچنین شورای شهر با افزایش بودجه شهرداری در این زمینه بستر بازگشت معتادان را به زندگی عادی در سال 93  نسبت به سال قبل از آن فراهم ساخته است و باز هم شورای شهر تهران آمادگی خود را جهت همکاری در پیشگیری از اعتیاد اعلام می‌دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز