سند توسعه دریایی، سند مهم و راهبردی برای توسعه پایدار کشور

۱۳۹۴/۰۱/۳۰ - ۰۹:۴۲:۳۶
کد خبر: ۲۷۸۴۹۹
سند توسعه دریایی، سند مهم و راهبردی برای توسعه پایدار کشور
معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تهیه و تدوین گزارش ملی محیط زیست دریایی و سپس تبدیل آن به سند توسعه دریایی منجر به تدوین سند بسیار مهم و راهبردی برای برنامه های توسعه پایدار کشور خواهد شد.
به گزارش گروه جوان و جامعه برنا، پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در نشست بررسی چالش ها و راهکارهای حفظ محیط زیست استان‌های ساحلی شمالی با اشاره به نقص اطلاعاتی تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور از شرایط، مزیت ها و فرصت ها، چالش ها و آسیب های محیط زیست دریایی کشور، گفت: اجرای شتابزده برنامه های توسعه ای منجر به بروز آسیب های بسیاری برای محیط زیست کشور به ویژه محیط زیست دریایی شده است.

فرشچی با برشمردن برخی مسائل و نگرانی های مطروحه در این خصوص، اظهار کرد: این جلسات به منظور بررسی ضعف ها و مشکلات و پیشنهادات و در نهایت تهیه و تدوین گزارش ملی محیط زیست دریایی تشکیل می شود.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست افزود: تبدیل این گزارش ملی به سند توسعه دریایی منجر به تدوین سند بسیار مهم و راهبردی برای برنامه های توسعه پایدار کشور خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با لحاظ کردن سند توسعه دریایی برای نخستین بار در برنامه ششم توسعه کشور، محیط زیست دریایی به جایگاه واقعی خود در برنامه های توسعه ای کلان کشور برسد.

گفتنی است، این جلسه با حضور معاون محیط زیست دریایی و مدیران کل این معاونت، مدیران کل حفاظت محیط زیست استان های گلستان و مازندران و نماینده مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان برگزار شد.

بررسی پیشنهادات و چالش های استان های ساحلی شمالی برای رسیدن به برنامه سند توسعه دریایی از مهم ترین موارد مطروحه در جلسه بود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز