عدالت در سلامت با اجرای طرح تحول سلامت محقق می شود

۱۳۹۴/۰۱/۳۱ - ۱۲:۴۵:۲۰
کد خبر: ۲۷۸۹۶۰
عدالت در سلامت با اجرای طرح تحول سلامت محقق می شود
دکتر هاشمی گفت: اگر همه اجزای طرح تحول سلامت محقق شود دسترسی همه مردم کشور به خدمات بهداشتی درمانی یکسان و عادلانه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، دکتر سیدحسن هاشمی در نشست خبری مشترک با دکتر علاء‌الدین علوان مدیر دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت ضمن بیان این مطلب افزود: طرح تحول سلامت در مسیر نزدیک شدن به عدالت در سلامت قرار دارد.

وزیر بهداشت با بیان این که در دوسال گذشته حدود 45 درصد مراکز بهداشتی درمانی کشور فاقد پزشک بودند، گفت: در حال حاضر پزشکان در مناطق مختلف و محروم کشور توزیع شده‌اند و کمبودهای دارویی در کشور مرتفع شده است.

وزیر بهداشت افزود: بیش از 400 قلم دارو، واکسن و مکمل‌های دارویی در مراکز بهداشتی درمانی در اختیار مادران و نوزادان قرار گرفته است.

 

کاهش هزینه های درمانی در مناطق روستایی

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت هزینه درمانی و پرداختی از جیب مردم در مناطق روستایی کاهش یافته و به 3 درصد رسیده است ضمن این که همه روستاییان بیمه شده‌اند.

وزیر بهداشت در عین حال با یادآوری این که هنوز با تحقق عدالت در سلامت در همه جای کشور فاصله داریم گفت: در حال حاضر به تعداد زیادی تخت بیمارستانی نیروهای متخصص و همچنین پزشک و پرستار و سایر گروه‌های پزشکی نیاز داریم.

دکتر هاشمی بر ضرورت داشتن بیمه همگانی و قوی که بتواند از همه هزینه‌های سلامت مردم حمایت کند، تاکید کرد و با بیان این که در مسیری هستیم که به عدالت نزدیک می‌شویم، تصریح کرد: اگر همه اجزای طرح تحول سلامت محقق شود ظرف دو دهه آینده دسترسی مردم در همه جای ایران به خدمات بهداشتی درمانی یکسان می‌شود و امیدوار هستیم این هدف محقق شود و مردم هنگام بیماری تحت حمایت کامل قرار گیرند و دغدغه‌ای جز بیماری نداشته باشند.

 

اعلام دستاوردهای طرح تحول سلامت در سالگرد اجرای این طرح

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برنامه‌ها و دستاوردهای طرح تحول سلامت را در سالگرد اجرای طرح تحول سلامت اعلام خواهیم کرد.

دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سازمان جهانی بهداشت مبنی بر ایمنی غذایی اظهار داشت: یکی از برنامه‌ها اقدامات مهم موضوع امنیت غذایی است که ایرانیان در استفاده از مواد غذایی و آشامیدنی از سلامت آن اطمینان حاصل کنند.

وزیر بهداشت افزود: در زمینه امنیت غذایی و سایر حوزه‌های بهداشتی از تجارب سازمان جهانی بهداشت بهره‌مند می‌شویم.

نظر شما