معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

امیدوارم مردم در شرکت های دانش بنیان سرمایه‌گذاری کنند

۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۱۱:۳۴:۵۶
کد خبر: ۲۷۹۲۵۱
امیدوارم مردم در شرکت های دانش بنیان سرمایه‌گذاری کنند
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: شرکت های دانش بنیان باید در اقتصاد شرکت داشته باشند. در این خصوص ما در تلاشیم قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان را اجرا کنیم. در سال جدید باید در بازار شرکت های دانش بنیان فعالیت کنیم تا اقتصاد مناسبی را برای این حوزه تامین نماییم که البته نتیجه گرفتن در این حوزه طولانی مدت است و دانشگاه ها بخش مهمی از این اقتصاد هستند.امیدواریم روزی مردم به جای سرمایه گذاری در بورس و ساختمان در شرکت های دانش‌بنیان سرمایه گذاری کنند.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: نمایشگاه تجهیزات یک نمونه موفق در مورد عملکرد شرکت‌های دانش بنیان در حوزه اقتصاد است. بسیاری از باورها که تاکنون بین مردم عادی و دانشگاهیان در مورد اقتصاد باعث شده که شرکت‌های دانش بنیان آن طور که باید مطرح نشود، اما کشور چه در حوزه دانش چه در حوزه تجاری سازی باید روش های دیگری را پیش گیرد.

وی افزود:  به طور کلی در بحث اقتصاد دانش بنیان اتفاقات خوبی در راه است. این نمایشگاه یک مدل موفق از حمایت است. در راستای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، 1500 شرکت  می‌توانند از معافیت مالیاتی استفاده کنند که این عدد قابل توجهی است. در حوزه تسهیلات هم مشکلی برای شرکت های کوچک نداریم. تلاش ما بر این است که شرکت‌های بزرگ را وارد بخش شرکت‌های دانش بنیان کنیم.

همچنین شیخ زین‌الدین، رئیس سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: اقتصاد دانش بنیان حوزه جدیدی است. در این حوزه  عمده فعالیت‌ها تاکنون حمایت از عرضه بوده و به تقاضا کمتر پرداخته شده است. در سال گذشته معاونت علمی و فناوری حمایت را از مبحث اقتصاد دانش بنیان دو برابر سال قبل کرد. سال گذشته در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، شرکت های زیادی توانستند، سفارشات فراوان بگیرند.  تعداد شرکت‌های ثبت نام شده در نمایشگاه 246 شرکت بود، اما امسال 371 شرکت ثبت نام شده‌اند. حجم پیش فاکتورهای صادره در ایام نمایشگاه سال گذشته 7750 میلیارد ریال بود که نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی داشت. همچنین حجم قراردادهای منعقد شده در سال 92، 385 میلیارد ریال بود که در سال 93 به 910 میلیارد رسید. در نمایشگاه امسال 8200 محصول وجود دارد که 3700 محصول تایید شده است.

معاون تجاری سازی و نوآوری معاونت علمی ریاست جمهوری افزود:ظاهر این نمایشگاه خرید و فروش است اما در پشت صحنه نمایشگاه کار فنی انجام می شود. که این کار فنی شامل ارزیابی کیفی محصولات در حد نزدیک کردن آن ها به استانداردهای جهانی و جهت دهی است. یکی از کارهای امسال این بود که محصولات را به لحاظ فناوری در چهار سطح دسته بندی کردیم که هرچه سطح فناوری محصول بالاتر رفت، میزان حمایت از محصول هم بیشتر شد. سقف حمایت در سال گذشته 40درصد بود اما امسال محصولات سطح یک 50درصد تخفیف، سطح دو 35درصد تخفیف، سطح سه 20درصد تخفیف و سطح چهار 10درصد تخفیف خواهند گرفت.  

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز