معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست :

خطر جدی در انتظار منابع آب زیرزمینی

۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۱۳:۵۴:۱۵
کد خبر: ۲۷۹۳۱۶
خطر جدی در انتظار منابع آب زیرزمینی
به کارگیری مواد شیمیای و دارویی خارج از سیستم تصفیه خانه های فاضلابی آسیب های زیادی را به منابع آب زیرزمینی و روان وارد می کند.

معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست در ارتباط با پسماندهای بیمارستانی به خبر نگار برنا گفت:« در چند ماه گذشته تفاهم نامه ای با وزارت بهداشت امضا کردیم و در ارتباط با موضوع پسماندهای بیمارستانی، همکاری های لازم را در دستور کارمان قرار داده ایم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اداره کل محیط زیست، کار نظارت را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است و متاسفانه گزارش هایی به دستمان می رسد که خبر از وجود پسماندهای مواد شیمیایی داروهای شیمی درمانی در مناطق مسکونی را به همرا ه دارد که این موضوع نگران کننده برای ما است.

وی در ادامه افزود: همکاری بیمارستان ها و دستگاه های دیگری مثل شهرداری برای حل این موضوع بسیار مهم است و امیدواریم که با استانداردها و ضوابطی که سازمان اعلام کرده است شاهد بهبود این شرایط باشیم.

معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست اعلام کرد: مواد شیمیایی و دارویی خارج از سیستم تصفیه خانه های فاضلاب اگر به کار برده شود آسیب بسیار جدی را به منابع آب زیر زمینی و روان آب های کشور وارد  می کند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با توسعه تصفیه خانه های آب و فاضلاب در سطح شهرها و رعایت بیشتر ضوابط این مشکلات حل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز