تجلیل از ۶۸ واحد صنعتی و خدماتی سبز

۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۱۴:۲۶:۲۲
کد خبر: ۲۷۹۳۲۸
تجلیل از ۶۸ واحد صنعتی و خدماتی سبز
در آستانه روز زمین پاک، 68 واحد صنعتی و خدماتی سبز با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، وزیر نفت ، نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، معاونان عمرانی استانداری ها و جمعی از مدیران و فعالان حوزه صنعت و نفت برگزار شد.

 به گزارش گروه جوان و جامعه برنا،  سعید متصدی معاون سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم با بیان اینکه  واحدهای صنعتی سبز بر اساس اصول علمی و آماری انتخاب شدند، افزود: شاخص های اصلی انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز بر اساس مدیریت فاضلاب، مدیریت آب، مواد زائد، آلودگی ها، شاخص های زیست محیطی دیگر مد نظر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته فرآیند انتخاب صنایع سبز به شکل سنتی صورت می گرفت، افزود: کلیه دستور العمل های انتخاب صنعت سبز را اصلاح و نرم افزاری طراحی کردیم که با استفاده از این نرم افزار صنایع سبز انتخاب شوند.

متصدی با اشاره به ثبت نام واحدهای صنعتی و خدماتی از طریق سیستم مکانیزه و سایت سازمان حفاظت محیط زیست ، افزود: مستندات ارایه شده کنترل و بر اساس اصول علمی و آماری واحدهای صنعتی و خدماتی سبز انتخاب شدند.

متصدی با اشاره به اینکه همچنین گفت : از بین302 واحد صنعتی و خدماتی که در سایت سازمان حفاظت محیط زیست ثبت نام کرده اند، تعداد 68 واحد در سه گروه واحدهای برگزیده صنعتی و خدماتی سبز دریافت کننده لوح تندیس زرین ، لوح تندیس سیمین و واحدهای صنعتی و خدماتی قابل تقدیر، انتخاب شده اند.

اعطای گواهینامه‌های صنعت سبز با مشارکت یونیدو

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بر ای اولین بار گواهی صنایع سبز با  مشارکت ارگان بین المللی یونیدو  به صنایع و واحد های خدماتی منتخب اهدا می شود، گفت: یونیدو در خصوص تعیین شاخص ها و نظارت بر آنها با این سازمان همکاری کرده است تا بتوانیم رقابت پذیری با بازار جهانی را فعال کنیم.

تقدیر از واحد های پالایشگاهی در همایش صنعت سبز

متصدی با تاکید بر اینکه تلاش صنایع در حفظ محیط زیست و حس مسوولیت واحدهای صنعتی و خدماتی که داشته اند، قابل تقدیر است، اظهار داشت: در شانزدهمین همایش صنعت سبز از واحدهای پالایشگاهی کشور به دلیل فعالیت های تاثیر گذار در تولید محصول سبز که منجر به بهبود کیفیت هوا در کلانشهرها و ارتقای سطح سلامت شهروندان شده اند نیز تقدیر می شود.

وی با بیان اینکه بیشترین واحد های صنعتی که مورد تقدیر قرار گرفتند در استان آذربایجان شرقی و بیشترین واحد خدماتی سبز در استان لرستان بودند، گفت: ادارات کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، البرز، تهران و مرکزی بعنوان ادارات کل برتر بیشترین همکاری را  در فرآیند انتخاب صنعت سبز با دبیرخانه این همایش داشته اند.

صنعت سبز فرصتی برای کاهش تغییرات آب و هوایی

 نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) با بیان اینکه صنایع سبز عامل حفظ محیط زیست است گفت: این صنایع، فرصت مناسبی برای کارآفرینی، کاهش تغییرات آب و هوایی و توسعه و انتقال فناوری است.

آمادیو با بیان اینکه صنعت سبز موقعیت بسیار مناسبی است برای حفظ محیط زیست در کشورها، در صورتی که سیاست های مناسب نیز در این رابطه به کار گرفته شود، افزود: علاوه بر بکارگیری سیاست های مناسب، باید نیروی وادارکننده اجرای این سیاست ها نیز وجود داشته باشد و بکارگیری این سیاست ها مقرون به صرفه بودن این صنعت است.

وی در مورد استفاده از صنعت سبز تصریح کرد: زمانیکه در این زمینه سرمایه گذاری می شود، باید مقدار هزینه و اینکه این میزان هزینه تا چه حد در کاهش تغییرات آب و هوایی موثر بوده است، مورد دقت و بررسی قرار گیرد. 

تدوین پروژه حمایت از صنایع سبز

آمادیو تصریح کرد:  ایران در راه تدوین سیاست های خود در رابطه با توسعه صنعت سبز با هدف کاهش تاثیرات تغییرات آب و هوایی، انگیزه برای بهینه سازی و رقابت را نیز ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که موجب کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی می شود، اجرای مفاد پروتکل مونترال است که در حال اجرا است، گفت: پروژه ای مشترک میان سازمان حفاظت محیط زیست و یونیدو در حال تعریف است که این پروژه با هدف حمایت از صنعت سبز در ایران تعریف شده و سیاست های آن در حال تدوین است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز