برگزاری نشست‌های فنی کارگروه مقاوم‌سازی وزارت علوم با دانشگاه‌ها

۱۳۹۴/۰۲/۰۲ - ۱۱:۵۵:۳۵
کد خبر: ۲۷۹۵۷۷
دکتر مهرالله رخشانی مهر، مدیر کل نظارت بر طرح های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری نشست های تخصصی شورای علمی کارگروه سازه و مقاوم سازی این اداره کل با برخی از دانشگاه های کشور در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه جوان و جامعه برنا، دکتر رخشانی مهر با اشاره به قرار داشتن کشور بر روی کمربند زلزله و تلفات و خسارات ناشی از آن؛ پیشینه و تاریخچه توجه به موضوع مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای و اهمیت آن در دانشگاه های کشور را تبیین و مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای را همچون تعمیر و نگهداری ساختمان، شاخه¬ ای جدید از ساخت و ساز در دنیا معرفی کرد.

مدیر کل نظارت بر طرح های عمرانی وزارت علوم، با یادآوری حادثه تلخ زلزله بم و تبعات گسترده پس از آن، مسئله استحکام و ایمن بودن ساختمان های دانشگاه ها را که محل حضور قشر نخبه جامعه می باشد ، یکی از عمده ترین دغدغه های بوجود آمده برای مسئولان عنوان کرد.

دکتر رخشانی مهر اختصاص ردیف بودجه ای با نام «مطالعه و اجرای مقاوم‌سازی ساختمان‌های مراکز آموزش عالی» از سال 1381 به بعد را ناشی از همین دغدغه به جا و چاره اندیشی مسئولان برای پیشگیری از خسارات جبران ناپذیر در زلزله های محتمل دانست.

وی همچنین بهسازی لرزه ای را نوعی بهینه سازی در بهسازی معرفی کرد که شاخصه اصلی آن تامین ایمنی بطور نسبی، متناسب با مقدورات و امکانات برای تمام اجزا و عناصر ساختمان اعم از سازه ای و غیر سازه ای است و این مسئله را مهم ترین محور بهسازی لرزه ای دانست و تصریح کرد: با توجه مزیت های بهسازی لرزه ای به نوسازی؛ در حال حاضر ثروتمندترین کشورهای جهان نیز از بهسازی لرزه‌ای ساختمان¬ها به جای نوسازی استفاده می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز