برگزاری هفتمین جشنواره ترافیک و رسانه

۱۳۹۴/۰۲/۰۴ - ۰۹:۰۷:۴۳
کد خبر: ۲۷۹۸۵۳
برگزاری هفتمین جشنواره ترافیک و رسانه
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از برگزاری هفتمین جشنواره ترافیک و رسانه خبر داد و گفت: «خط سفید» محور جشنواره امسال است.

به گزارش گروه جوان و جامعه برنا، مهندس سید حعفر تشکری هاشمی در جلسه ستاد اجرایی هفتمین جشنواره ترافیک و رسانه افزود: برای انجام هر کار و  فعالیتی از جمله برگزاری جشنواره ترافیک و رسانه، در ابتدا باید فلسفه، اهداف و دلایل انجام آن کار را مشخص کنیم و بدانیم در نهایت می‌خواهیم چه دست‌آوری را از آن استحصال نماییم و به چه آرزویی برسیم.

وی با اشاره به این که آینده پژوهی به معنای کشف آینده‌های غیر قابل پیش‌بینی نیست، اظهار کرد: باید ببینیم برای رسیدن به آرزوهایمان چه ابزارها و چه امکاناتی می‌خواهیم و ساختار و سازمانمان را بر این اساس تعریف و مشارکت کنندگان در اقداماتمان را بر این مبنا تعیین و چشم­اندازمان را برای آینده تبیین کنیم.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این‌ که تمرکز بر موضوع «خط سفید» و توجه به آن به عنوان نماد نظم و انضباط، فعالیت اصلی مجموعه حمل و نقل و ترافیک و محور ویژه جشنواره ترافیک و رسانه است، تصریح کرد: هیأت علمی جشنواره باید به پردازش این موضوع مهم و سایر محورهای جشنواره بپردازد.

هنرمندان به فرهنگ­سازی ترافیک کمک کنند

معاون شهردار تهران با اشاره به لزوم تفکیک کار هیأت علمی و ستاد اجرایی جشنواره از یکدیگر، گفت: علاوه بر دست اندرکاران رسانه و خبرنگاران، دانشجویان علوم ارتباطات و رشته‌های مرتبط نیز باید امکان حضور در جشنواره را داشته باشند و تا جای ممکن، مشارکت گروه‌های مختلف شهروندان در جشنواره فراهم شود.

 

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که متأسفانه گروهی از رانندگان و راکبان موتورسیکلت به قوانین و مقررات هیچ توجهی ندارند و هیچ وقعی به قانون نمی‌گذارند، تصریح کرد: قانون شکنی اقلیتی از افراد که حقوق اکثریت جامعه را زیر پا می‌گذارند، قصه پُر غصه­ای است که یکی از اهداف جشنواره باید آسیب‌شناسی و ریشه‌یآبی همین بی‌ قانونی آشکار باشد.

 

وی با اعلام این‌ که علاوه بر خبرنگاران و دانشجویان، هنرمندان نیز باید در جشنواره ترافیک و رسانه حضور جدی، فعال و مؤثر داشته باشند، گفت: متأسفانه برخی برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی به جای تبلیغ و ترویج فرهنگ ترافیک، مروج و مبلغ بی فرهنگی در ترافیک هستند و همکاری ساختار یافته و سیستمی با هنرمندان، این امکان را فراهم می‌آورد تا امیدوار باشیم که در انتقال بسیاری از آموزه‌ها و مفاهیم مورد نظر در حوره فرهنگ ترافیک می­توانیم از این عزیزان استفاده کنیم.

 

مهندس تشکری هاشمی در پایان با تأکید بر این که باید به نقطه‌ای برسیم که مردم توجه به قانون و برخورد جدی با قانون شکنان را از مسئولان مطالبه کنند، خاطرنشان کرد: در این فرآیند، از اصحاب رسانه تا هنرمندان و از اصحاب علم و دانش تا سازمان‌های مردم نهاد، نقش دارند و در این میان، حتی خانم‌‌های خانه‌دار نیز می‌توانند در این موضوع مشارکت داشته باشند.

همچنین در این جلسه، دکتر غلامرضا کاظمی‌دینان دبیر جشنواره ترافیک و رسانه از موضوع «خط سفید» به عنوان شعار ویژه جشنواره نام برد و وجود هیأت داوران قوی، متشکل از جمعی از برجسته‌ترین اساتید دانشگاه را نقطه قوت این جشنواره دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی جعفرپور مشاور فرهنگی معاون شهردار تهران نیز با تأکید بر اهمیت محیط زیست و حفظ آن، گفت: ‌اگر جامعه به همان اندازه که برای حفاظت از حیات درختان از خود حساسیت نشان می‌دهد، برای صیانت از جان انسان‌ها نیز از خویش حساسیت به خرج می‌داد، دیگر شاهد این همه تخلف، تصادف و تلفات در جاده‌ها و خیابان‌هایمان نبودیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز