مدیرکل آموزش متوسطه اول ورازت آموزش و پرورش:

تعالی مدیریت مدرسه برنامه ای در جهت سیاست مدرسه محوری

۱۳۹۴/۰۲/۰۵ - ۰۸:۴۱:۴۱
کد خبر: ۲۸۰۰۳۸
تعالی مدیریت مدرسه برنامه ای در جهت سیاست مدرسه محوری
مدیر کل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت: تعالی مدیریت مدرسه برنامه ای در جهت پیاده سازی سیاست مدرسه محوری و به مثابه برنامه ریزی استراتژیک است .

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از استان کردستان، عظیم محبی در دوره آموزشی مدیران مدارس و مجریان برنامه تعالی مدیریت مدرسه استان، اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه را در راستای راه کار شماره 1-7 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان نمود و گفت: تعالی مدیریت مدرسه ، برنامه ای برای ارتقای کیفیت در مدرسه ، مبتنی بر استاندارها و پیاده کردن اصول سازمان یادگیرنده با نگرش سیستمی و کار تیمی است که بر اساس مدل های تعالی EFQM بومی سازی شده است.

مدیر کل آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه درآغاز راه هستیم اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری این برنامه به صورت تمرینی در مدارس اجرا و از سال تحصیلی آینده به صورت دقیق تر پیگیری و فعالیت ها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی پژوهش محوری را از دیگر ویژگی های این برنامه عنوان نمود و با بیان اینکه تعالی مدیریت مدرسه ، برنامه ای در جهت پیاده سازی سیاست مدرسه محوری و برنامه ای به مثابه برنامه ریزی استراتژیک است، تصریح کرد: تعیین ماموریت، چشم انداز، اهداف ، ارزش ها، راهبرد و فعالیت ها از مولفه های برنامه ریزی استراتژیک است.

مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وظیفه اصلی مدرسه در اجرای برنامه تعالی مدیریت گفت: در اجرای این برنامه مدرسه کانونی جهت عرضه خدمات و فرصت های آموزشی و تربیتی جهت درک و اصلاح موقعیت دانش آموز و تکوین تعالی پیوسته آنان بر اساس نظام معیار اسلامی است.

وی به چشم انداز مدرسه در تعالی مدیریت نیز اشاره نمود و دستیابی دانش آموزان به سطح قابل قبولی از شایستگی های مربوط به علم ، اخلاق ، ایمان و مهارتهای تفکر و کار آفرینی در پایان هر دوره تحصیلی را چشم انداز مدرسه عنوان نمود و دستیبابی دانش آموزان به استانداردهای یادگیری در پایان هر پایه تحصیلی با توجه به تفاوتهای فردی را از اهداف مدرسه مجری تعالی مدیریت دانست .

محبی گفت: علاوه بر خود ارزیابی برنامه توسط مدیران مدارس ، کلیه اقدامات و فعالیت ها توسط تیم نظارت استان در دو مرحله مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز