رحمت الله حافظی خبر داد:

ممنوعیت تردد برخی خودروها در شهر تهران از سال ۹۴

۱۳۹۴/۰۲/۰۵ - ۱۱:۴۶:۵۹
کد خبر: ۲۸۰۱۵۸
ممنوعیت تردد برخی خودروها در شهر تهران از سال ۹۴
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از ممنوعیت تردد برخی خودروها در شهر تهران از سال 94خبر داد.

به گزارش گروه جوان و جامعه برنا؛  رحمت‌اله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری که صبح امروز در نشست خبری سخن می گفت، با اشاره به مصوبه شورای عالی ترافیک شهر تهران گفت: براساس این مصوبه و مصوباتی که در شورای شهر تهران به تصویب رسیده است، ورود و تردد کلیه موتورسیکلت‌های بنزینی در بخشی از محدوده منطقه 12 (بازار) از ابتدای مهرماه سال جاری برای تمامی ساعات شبانه‌روز و تمامی روزهای سال ممنوع است.

وی با اشاره به مصوبه هیئت دولت در سال 87 در خصوص لزوم تقسیم بندی خودروها از منظر فرسودگی و آلایندگی اعلام کرد: سن فرسودگی کامیون 20 سال، اتوبوس بیرون شهری 12 سال و اتوبوس درون شهری 10 سال سن فرسودگی مینی بوس ها 8 سال است که از ابتدای مهرماه تردد وسایل نقلیه‌ای که دارای کلاس آلایندگی قرمز هستند، در کل شهر تهران و در تمام ساعات شبانه‌روز و روزهای تعطیل ممنوع خواهد بود.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: از ابتدای مهرماه فعالیت کامیون‌ها با پلاک‌های غیرتهران در شهر تهران ممنوع بوده و این وسایل نقلیه تنها اجازه عبور را دارند.

حافظی با اعلام ممنوعیت تردد تاکسی های پیکان از دی ماه سالجاری در محدوده طرح ترافیک اعلام کرد: سازمان تاکسیرانی موظف شده است در فرصتی 10 ماهه نسبت مطالعه و برنامه ریزی برای  تبدیل  17 هزار خودرو فرسوده با اولویت 6 هزار و 500 پیکان تاکسی اقدام کند. 

وی افزود: کمیسیون سلامت برای اولین بار پس از 15 سالی که از آغاز به کار شوراها می گذشت در دوره چهارم  تشکیل شد.

حافظی ادامه داد: همانقدر که کالبد شهر برای ما اهمیت دارد موضوع سلامت و حفظ محیط زیست باید دارای اهمیت باشد و لذا از این جهت مسائل مربوط با سلامت شهروندان و محیط زیست در اولویت برنامه ها قرار گرفت.این نگرش جدید اتفاقی مبارک بود و با شکل گیری این نگرش ما انتظار داریم تحولی بزرگ به دور از هر گونه موضع گیری سیاسی در مدیریت شهری ایجاد شود. به همین منظور فراکسیون توسعه و تحول مدیریت شهری هم شکل گرفته است.

رییس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری تصریح کرد: با شناختی که از شورا در یک سال و نیم گذشته به دست آوردم باید گفت: پاشنه آشیل نظام برنامه ریزی مدیریت شهری و مبنای خطاها و نیز عدم کارایی مناسب شورا را در شیوه و چهارچوب های سنتی نظام بودجه ریزی می دانم.

وی ادامه داد: تمام فرآیند های نظام بودجه ریزی معیوب و غیر استاندارد است که ضرورت بازنگری در آن به شدت احساس می شود .

حافظی همچنین خاطر نشان کرد: یکی دیگر از عوامل بازدارنده در راستای انجام وظایف شورا باید ورود غیر کارشناسی به مسائل را بیان کرد.

وی در تشیرح این امر افزود: وقتی هر عضوی راجع به هر موضوعی وارد می شود اولین شائبه ای که حول شورا ها به وجود می آید شائبه سیاسی بودن آن است امری که در نهاد شوراها باید به شدت از آن پرهیز کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز