قطب دامپروری کرمان رو به زوال است

به دلیل آلودگی روزانه ۱۰ تا ۱۵ راس دام در شهربابک تلف شده است

۱۳۹۴/۰۲/۰۵ - ۱۲:۰۴:۲۰
کد خبر: ۲۸۰۱۷۳
مدیر جهاد کشاورزی شهربابک گفت: در پی آلودگی کارخانه مس خاتون‌آباد متاسفانه روزانه 10 تا 15 راس دام در این منطقه تلف می‌شود و از سال 85 تا کنون 40 هزار راس دام در شهربابک تلف شده اند.

غلامرضا کافی مدیر جهاد کشاورزی شهربابک در حاشیه بازدید وزیر جهادکشاورزی از مراتع شهرستان شهربابک گفت: شهرستان شهربابک بیش از ۱۳ هزار کیلومتر وسعت دارد و جمعیتی در حدود ۱۰۰ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت کشاورزی شهرستان ۲۷ هزار هکتار است که ۵۰۰۰ هکتار به صورت زراعی و ۲۲ هزار هکتار نیز باغات این شهرستان شامل پسته، بادام و گردو است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان شهر بابک افزود: ۵۵۰ حلقه چاه، ۴۵۰ رشته قنات و ۹۷ رشته چشمه کار آبیاری این شهرستان را تامین می‌کنند.

کافی با بیان اینکه شهربابک قطب دام پروری استان کرمان است تصریح کرد: ۱۵۰ هزار راس دام سنگین، ۱۲ استخر ماهی و ۲۳۰۰ شتر در این شهرستان وجود دارد ضمن آن که پرورش ۴۰ تن ماهی نیز در این شهرستان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به آلودگی کارخانه مس خاتون‌آباد شهربابک گفت: از سال ۸۵ تاکنون ۴۰ هزار راس در این منطقه تلف شده که شرکت مس تا سال ۹۱ به دامداران خسارت دیده غرامت پرداخت می‌کرد که متاسفانه این کار را نیز بعد از سال ۹۱ دیگر انجام نداده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان شهر بابک گفت: در پی آلودگی کارخانه مس خاتون‌آباد متاسفانه روزانه ۱۰ تا ۱۵ راس دام در این منطقه تلف می‌شود که جای نگرانی دارد و به عبارتی قطب دامپروری کرمان رو به زوال و نابودی است و از همه مسئولان به ویژه دولت می‌خواهیم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز