بررسی سخنان ریاست جمهوری از نگاه کارشناسان/۲

فاضل میبدی: هیچ کجا با رعب و وحشت نمی توان کار مذهبی انجام داد

۱۳۹۴/۰۲/۰۵ - ۱۴:۴۱:۴۶
کد خبر: ۲۸۰۲۴۲
فاضل میبدی: هیچ کجا با رعب و وحشت نمی توان کار مذهبی انجام داد
عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم: با اشاره به اقدامات نادرست پلیس در مواجه با امر به معروف و نهی از منکر گفت:‌ هیچ کجای دنیا با ایجاد رعب و وحشت نمی توان کار مذهبی انجام داد.

حجت الاسلام محمدتقی فاضل میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با گروه شهروشهروندجوان برنا با بیان این مطلب افزود: پلیس حافظ نظم عمومی کشور است و مسائل اخلاقی به او ربطی ندارد اینکه پلیس ما می خواهد جلوی منکر مذهبی را بگیرد و یا امر به معروف کند نه در اسلام و نه در قانون پیش بینی نشده است.

او ادامه داد:‌ گشت امر به معروف و نهی از منکر برای نحوه مواجه با مردم نیازمند دستورالعمل، سواد و معلومات خاص است اینکه کسی با لباس نظامی و مسلح بخواهد این کار را انجام دهد و ایجاد وحشت کند خلاف اسلام است.

فاضل میبدی با بیان اینکه اسلام دین شفقت و مهربانی است  تصریح کرد: هیچ کجای دنیا با ایجاد رعب و وحشت نمی توان کار مذهبی انجام داد.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد:‌ ممکن است در جامعه برخی ناهنجاری های ضد دین هم وجود داشته باشد اما بیش از سی سال است که تلویزیون و تریبون در اختیار مبلغان مذهبی است اگر قرار بر تاثیر و تغییر است باید از این طریق اتفاق بیفتد.

فاضل میبدی با بیان اینکه امر به معروف باید از روی علم، آگاهی و منطق باشد اظهار کرد:‌ پلیس ما حتی اگر علوم دینی هم خوانده باشد نباید  در امر به معروف و نهی از منکر به عنوان پلیس وارد شود چرا که ما پلیس تبلیغ دین نداریم و این امر قطعا از طریق شلاق و ضرب و زور محقق نمی شود.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه  اقدامات پلیس تاثیر موقتی دارد گفت: اگر می خواهیم جلوی بی نظمی و آسیب را بگیریم باید با منشا آن که جهل، عوامل اقتصادی و اجتماعی مبارزه کنیم و از راه درست آن وارد شویم چرا که اگر اشتباه کنیم مشکل از جای دیگر سربلند خواهد کرد.

فاضل میبدی با اشاره به لزوم از بین بردن منشا آسیب های اجتماعی عنوان کرد:‌ باید آزادی های مدنی که در قانون پیش بینی شده است در جامعه تامین شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز