اعطای اولین گواهینامه و پرچم بین المللی مدارس محیط زیستی

۱۳۹۴/۰۲/۰۵ - ۱۵:۱۴:۰۲
کد خبر: ۲۸۰۲۵۴
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اجرای پروژه مدارس زیست محیطی زیر نظر بنیاد بین المللی آموزش محیط زیست (FEE) گفت: 11 مدرسه مفتخر به کسب گواهینامه اکو اسکول و 5 مدرسه پرچم اکو School را دریافت کردند.

به گزارش گروه جوان و جامعه برنا، مراسم اهدای گواهینامه و پرچم بین المللی Eco schools  مدارس تحت پوشش بنیاد بین المللی  آموزش های محیط زیست FEE  با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست ، معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست،  نماینده مقیم سازمان ملل متحد، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

هادی حیدرزاده، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در این مراسم با بیان اینکه وضعیت محیط زیست ایران مناسب نیست، گفت: وضعیت نامناسب محیط زیست ناشی از عدم رعایت ضوابط زیست محیطی است که با حضور حامیان محیط زیست روز به روز وضعیت آن بهتر می شود.

به گفته وی، محیط زیست امانتی است که در دست ما است و با همکاری هم این امانت را به نسل های آینده بدهیم.

حیدر زاده با اشاره به اجرای پروژه مدارس زیست محیطی زیر نظر بنیاد بین المللی آموزش محیط زیست (FEE) گفت: 11 مدرسه مفتخر به کسب گواهینامه اکو اسکول و 5 مدرسه پرچم اکو School  در این مراسم را دریافت می کنند.

وی با اشاره به تدوین نظام مدارس محیط زیستی و توسعه این مدارس، تصریح کرد: بزودی جشنواره المپیاد مدارس زیست محیطی به صورت ملی برگزار می شود که مفتخر به گواهی نامه های مدارس زیست محیطی  می شوند و مدارس می توانند در المپیاد مدارس زیست محیطی شرکت کنند و در رقابت با سایر دانش آموزان قرار گیرند.

داودی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه محیط زیست را باید شناخت تا بتوان آن را حفاظت کرد ، گفت: اگر یک کار ملی و دسته جمعی انجام نشود محیط زیست حفظ نمی شود اونیازمند عزم ملی و همکاری همه دستگاه ها مسئول است.

به گفته وی، بزرگترین استراتژی برای حفاظت از محیط زیست توسعه آموزش های محیط زیست است

داودی با بیان اینکه دانش آموزان در آینده می خواهند سکان کشور را در دست بگیرند و از محیط زیست اثر بگیرنند و رشد بپذیرنند، افزود: حفظ محیط زیست از مسیر آموزش امکانپذیر می شود و آموزش  زیست محیطی باید از سن دانش آموزی می بایست آغاز شود.

به گفته وی ، اگر می خواهید آموزش های زیست محیطی در بین دانش آموزان تاثیر گذار باشد می بایست اولیای دانش آموزان و مربیان آنها نیز این آموزش ها را بینند و در اینصورت می توانند اثر گذار باشند.

بنابر این گزارش، در این مراسم گری لوئیس نماینده مقیم سازمان ملل در ایران توضیحاتی درباره مولفه های مدارس سبز از جمله پسماند، حفظ پایدار جهان، آب ، انرژی، تغییرات اقلیم، تنوع زیستی ،تغذیه سالم، زباله برای دانش آموزان ارائه داد و گفت: ـآینده کره زمین در دستان شما است .

وی با تاکید بر اینکه آب مهمترین چیزی که در ایران باید حفظ شود، از دانش آموزان خواست تا در خصوص راه هایی که بتوان در مصرف آب صرفه جویی کرد ، بحث کنید و وقتی وارد بازار کار شدید در مورد چگونگی مصرف آب فعالیت کنید.

گری لوئیس با بیان اینکه ایران بزرگترین تولید کننده گاز های گلخانه ای است، گفت: اگر برای تغییرات اقلیم در ایران کاری نکنیم ناحیه گرم و خشک ایران گرم تر می شود.

وی با اشاره به اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملل برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی گفت: گونه های زیادی در ایران هستند که در معرض خطر انقراض قرار گرفته اند و کره زمین متعلق به همه گونه های حیات است.

نماینده مقیم سازمان ملل در ایران با اشاره به وجود زباله های زیاد در بعضی از شهر های ایران ، افزود: تمیز بودن مکان زندگی بستگی به خودمان دارد.

وی پیشنهاد کرد: مکان های مدرسه ها سبز باشند و دانش آموزان برای آشنایی با طبیعت به محیط های طبیعی برده شوند.

 این گزارش می افزاید، حمید بهرامی رییس بنیاد بین المللی آموزش های محیط زیستی در ایران (FEE) در این مراسم با بیان اینکه عضویت ایران در بنیاد بین المللی آموزش های محیط زیستی دائمی شده است، گفت: ایران زود تر از موعد توانست به عضویت این بنیاد در آید.

وی با اشاره به اینکه این بنیاد از سال 1981 فقط با 4 کشور اروپایی شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر بیش از 70 کشور در حال توسعه و توسعه یافته عضویت دارند، گفت: بیش از 40 میلیون دانش آموز عضو طرح مدارس زیست محیطی این بنیاد هستند و به صورت غیر انتفاعی و غیر دولتی برای ارتقای آموزش های زیست محیطی و توسعه پایدار فعالیت می کند و آموزش های از طریق مردم و نهاد های مردمی انجام می شود.

بهرامی تصریح کرد: به اعتقاد ممیزی بنیاد بین المللی آموزش های محیط زیستی که طی دو مرحله به ایران آمدند در کشور مدارسی داریم که جز بهترین مدارس دنیا هستند که با همت مدیران  مدارس و تلاش های دانش آموزان به وجود آمده است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع محیط زیست از بحث لوکس و تشریفاتی به یک دغدغه و ضرورت در مدارس تبدیل شده است، گفت: فعالیت خوب دانش آموزان باعث شده در سطوح مدیران توجهات خاصی به موضوع محیط زیست می بینیم.

بهرامی از برگزاری جایزه سالانه بنیاد بین المللی آموزش های محیط زیستی برای اولین بار در ایران در حوزه کودک و محیط زیست خبر داد و گفت: از همه محققین ، مدیران و دانش آموزان که در رابطه با ارتقای آموزش های محیط زیستی کودکان کار کردند؛ تقدیر می شود.

به گفته وی، بنیاد بین المللی آموزش های محیط زیستی بزرگترین شبکه آموزش محیط زیست در دنیا است.

در این مراسم، از سرود زیست محیطی رونمایی شد و پیام تبریک رییس بنیاد بین المللی آموزش‌های محیط زیستی FEE خطاب به دکتر ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست قرائت شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز