رییس سازمان غذا و دارو در همایش ملی سلامت عنوان کرد:

امنیت غذایی نیازمند همکاری فرابخشی در سطح ملی و بین المللی است

۱۳۹۴/۰۲/۰۶ - ۱۳:۵۰:۱۲
کد خبر: ۲۸۰۵۰۵
امنیت غذایی نیازمند همکاری فرابخشی در سطح ملی و بین المللی است
دیناروند با تاکید به لزوم دسترسی عادلانه مردم به غذای سالم گفت: امنیت غذایی نیازمند همکاری فرابخشی در سطح ملی و بین المللی است.

 

به گزارش گروه سلامت جوان برنا، دکتر رسول دیناروند در همایش ملی سلامت که صبح امروز همزمان با ششیمن روز از هفته سلامت در سالن همایش های رازی برگزار شد، اولویت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در سال 94، ایمنی غذا بیان کرد و گفت: در این راستا برنامه ریزی هایی برای اهتمام ایمنی غذایی و تغذیه سالم از سوی وزارت بهداشت صورت گرفته است.

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو بر لزوم دسترسی عادلانه مردم به غذای سالم تاکید کرد و افزود: البته امنیت غذایی عمدتاً مربوط وزارت جهاد کشاورزی است، اما وزارت بهداشت هم در این کار سهیم است.

به گفته  دیناروند، در حال حاضر در کشور ما دسترسی به غذا خوب است و پیش از آن که نگران رسیدن به غذا باشیم، نگران دریافت کالری بیش از حد برخی مردم از غذا هستیم که لازم است بر روی دریافت ریزمغذی ها تاکید شود.

رییس سازمان غذا و دارو در ادامه بر همکاری سازمان های دیگر با وزارت بهداشت در حوزه ایمنی غذایی تاکید کرد و گفت: این حوزه نیاز به همکاری فرابخشی در سطح ملی و حتی همکاری های بین المللی دارد.

به گفته وی، در حال حاضر همکاری ها با دیگر سازمان ها در شرایط مناسبی است و عواملی که به سلامت مردم زیان برسانند کاهش یافته است.

 دیناروند همچنین یکی از مباحث مهم در حوزه غذا و تغذیه را سلامت محوری این حوزه بیان کرد.

وی رسیدن به فرمول مناسب برای تولید مواد غذایی، کاهش تبلیغات مواد غذایی آسیب پذیر، اصلاح عادات تغذیه ای مردم و کاهش مصرف چربی، نمک و شکر را از جمله فعالیت های این حوزه عنوان کردو افزود: اگر گفته می شود کالای آسیب رسان به سلامت تولید می شود، وظیفه ما اصلاح عادات غذایی و کاهش مصرف این مواد است و لازم است تشویق هایی داشته باشیم تا مردم را به سمت مصرف تنقلات سالم گرایش دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز