بازداشت باند زورگیران مسافر نما

۱۳۹۴/۰۲/۰۶ - ۱۴:۴۱:۵۸
کد خبر: ۲۸۰۵۳۳
بازداشت باند زورگیران مسافر نما
این زن و 2 همدستش در نقش مسافر خود را به خودروی طمعه هایشان رسانده و در سناریویی خشن اقدام به زورگیری می کردند.

به گزارش خبرنگار انتظامی و حوادث برنا، ساعت 12 شب 23 اسفند ماه سال جاری مردی پای در ایستگاه کلانتری 181 عوارضی گذاشت و از ماجرای گرفتار شدن در دام 3 زورگیر مسافرنما خبر داد.

این مرد به ماموران گفت: 2مرد و یک زن را که قصد رفتن به وردآورد را داشتند سوار خودرویم کردم و پس از مدتی زن جوان که در صندلی عقب نشسته بود طنابی به دور گردنم انداخت و همدستش با تهدید چاقو اقدام به سرقت پول، گوشی موبایل و مدارکم کرد وپس از توقف خودرو مرا از ماشین به بیرون پرت کرده و پا به فرار گذاشتند.

خیلی زود شماره پلاک خودروی سرقتی در اختیار تیم های گشتی پلیس قرار گرفت تا اینکه ساعت 4و 15 روز 24 اسفند ماه، ماموران گشت کلانتری 181 عوارضی در خیابان امام حسین «ع» شهرک وردآورد به زوج جوان که سوار برخودروی پراید بودند مشکوک شده و در بررسی شماره پلاک خودرو متوجه سرقتی بودن آن شدند.

ماموران در این مرحله با استفاده از تاریکی شب و قبل از اینکه زورگیران با اطلاع از حضور ماموران پا به فرار بگذارند  خود را به بالای سر دزدان رسانده و آنها را دستگیر کردند.

تیم گشت پلیسی در بازرسی از اعضای این باند چاقو، طناب، مواد مخدر و مدارک سرقتی خودرو به دست آوردند.

بدین ترتیب بازپرس عموزاد از شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 دستور داد تا تیمی از کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران برای تحقیقات بیشتر از اعضای باند زورگیران مسافرنما وارد عمل شوند.

فاطمه 32 ساله که دیگر راهی جز اعتراف نداشت به ماموران گفت: یک ماه پیش با علی 30 ساله آشنا شدم و زمانیکه قرار شد دزدی کنیم سجاد را دیدم.

علی نیز در اعترافاتش سجاد را به عنوان طراح این سرقت ها معرفی کرد و گفت: سجاد از چندی پیش فراری شده  اطلاعی از مخفیگاه وی ندارم .

یکی دیگر از طمعه این باند مسافر نما به ماموران گفت: ساعت 8 شب یازده اسفند ماه در فاز 3 شهراندیشه بودم که این 2مرد و یک زن را که قصد رفتن به ورداورد داشتند سوار خودرویم کردم، وقتی به مقصد رسیدیم سجاد چاقو بزرگی را زیر گلویم گذاشت و 2 همدستش اقدام به سرقت پول و گوشی موبایلم کردند و سپس مرا از ماشین پیاده کرده و سوار بر خودرویم پا به فرار گذاشتند.

وی افزود: چند روز بعد خودرویم را که بیشتر وسایلش به سرقت رفته بود در منطقه قلعه حسن خان پیدا شد.

کارآگان در گام بعدی با تجسس دربانک اطلاعاتی مجرمان سابقه دار پی بردند که  سجاد یکی از تبهکاران حرفه است که روز 5 فروردین ماه سال جاری توسط ماموران پلیس آگاهی شهر قدس به اتهام زورگیری و سرقت خودرو دستگیر شده است.

سجاد ابتدا سعی داشت خود را در این پرونده بی گناه معرفی کند اما وقتی پیش روی 2 همدست و طمعه هایش قرار گرفت لب به سخن گشود.

سجاد به ماموران گفت: همراه 2 همدستم به بهانه مسافر سوار برخودروهای درون شهری غرب و جنوب غرب تهران می شدیم و در مسیرهای جاده مخصوص ، ورداورد، آزاد راه تهران – کرج اقدام به زورگیری و سرقت خودروی طمعه هایم می کردیم.

بنا به این گزارش، بازپرس شعبه 4 دادسرای ناحیه 34 با گسترده بودن این زورگیری ها با تقاضای چاپ عکس این متهمان خواست تا کسانی که در دام سرقتهای این باند گرفتار شده اند به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

نظر شما