هشدار برای خریدهای انیترنتی

۱۳۹۴/۰۲/۰۷ - ۱۰:۰۶:۳۷
کد خبر: ۲۸۰۶۶۱
هشدار برای خریدهای انیترنتی
دانش آموزان و خانواده ها باید دقت داشته باشند در صورت خرید اینترنتی حتماً به اصالت سایت فروشگاهی و داشتن نماد اعتماد الکترونیک اطمینان داشته باشند تا در دام فریبکاران اینترنتی گرفتار نشوند.

به گزارش برنا،با توجه به در پیش بودن روز معلم و ایجاد شور و شوق دانش آموزان و دانشجویان جهت هر چه باشکوه تر برگزار کردن این مراسم، بازار خرید های اینترنتی و کادوهایی که به این منظور در سایت های فروشگاهی ارائه می شود بسیار داغ تر از قبل خواهد شد.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: سودجویان فضای مجازی نیز از این فرصت سوءاستفاده کرده و اقدام به برپایی سایت های فروشگاهی کرده که یا بعد از دریافت پول کالایی به خریدار ارائه نمی شود و یا کالایی با کیفیتی بسیار پایین تر از کالای درخواستی به کاربر تحویل داده می شود.

سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش همچنین با اشاره به شگردی دیگر در این حوزه گفت: برخی از کلاهبرداران فضای سایبر با طراحی سایت های جعلی که از نظر ظاهری دارای شباهت بسیار زیادی با سایت اصلی می باشد اقدام به سرقت اطلاعات مهم بانکی کاربران می کنند.

وی تاکید کرد: دانش آموزان و خانواده های گرامی باید دقت داشته باشند در صورت خرید اینترنتی حتماً به اصالت سایت فروشگاهی و داشتن نماد اعتماد الکترونیک اطمینان داشته باشند.

سرهنگ آذردرخش در پایان در توصیه به کاربران و شهروندان گفت: در صورت مواجه با موارد مشکوک می توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز