با همکاری جوانان هلال احمر و وزارت بهداشت:

آموزش جوانان در زمینه پیشگیری از بیماری ایدز

۱۳۹۴/۰۲/۰۸ - ۱۸:۵۹:۰۹
کد خبر: ۲۸۱۱۲۳
آموزش جوانان در زمینه پیشگیری از بیماری ایدز
رئیس سازمان جوانان هلال احمر از امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان جوانان هلال احمر و مرکز مدیریت بیماری واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور آموزش اعضای جوان هلال احمر در زمینه پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز(HIV) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، دکتر وحید قبادی دانا با بیان این خبر گفت: این تفاهم نامه به منظور آموزش جوانان و آشنایی آن‌ها با بیماری ایدز امضاء شده است و در راستای آن جوانان در گروه های مختلف آموزش می بینند و به اعضای دیگر در استان های مختلف این آموزش ها را انتقال می‌دهند.

وی با بیان اینکه با امضای این تفاهم نامه جوانان علاوه بر آموزش به گروه های همسال خود به سایر اقشار جامعه به صورت چهره به چهره این آموزش ها را انتقال می دهند، افزود: این تفاهم نامه در راستای وظایف سازمان جوانان جمعیت هلال احمر مبنی بر کاهش آلام بشری و تامین سلامت و زندگی انسان ها، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و برای بهره‌گیری از ظرفیت بالای داوطلبان جوان هلال احمر در سطح کشور، جلوگیری از گسترش ایدز و بیماری های آمیزشی و همچنین استفاده مناسب از ظرفیت های وزارت بهداشت در زمینه آموزش های پیشگیری از ایدز و پیشگیری از آسیب های اجتماعی امضاء شد.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر در مورد موضوعات تفاهم نامه نیز تصریح کرد: ترغیب، تسهیل و ترویج فعالیت‌های آموزشی در قالب برنامه پیشگیری اولیه از ایدز با تاکید بر مشارکت جوانان به منظور کاهش آسیب پذیری افراد و جوامع، برنامه ریزی و آموزش اعضاء با محوریت خدمات آموزشی در زمینه HIV و آموزش مهارت های زندگی، توسعه مشارکت اعضاء در فعالیت های مرتبط با ایدز و نیز کمک به افزایش آگاهی در زمینه HIV، انجام پژوهش های مشترک در حوزه ایدز و بیماری های مقاربتی موضوعاتی است که در این تفاهم نامه آمده است.

به گفته قبادی دانا تهیه محتوای آموزشی ویژه مخاطبان مختلف جمعیت هلال احمر و به زبان های متفاوت و برگزاری کمپین های اطلاع رسانی ایدز از دیگر موارد موجود در این تفاهم نامه است.

وی یادآور شد: اجرای پژوهش های مشترک در زمینه موضوعات مرتبط با جوانان و مورد توافق طرفین و برگزاری سمینارها و همایش های علمی مشترک از دیگر موارد موجود در این تفاهم نامه است که هر دو سازمان موظف به انجام آن هستند.

بنا به این گزارش،بر اساس این تفاهم نامه، کارگروه ویژه ای متشکل از کارشناسان ستاد (معاونت آموزش و پژوهش سازمان جوانان و مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت) به منظور برنامه ریزی و نظارت بر حسن انجام برنامه ها و تهیه مطالب آموزشی، ارائه گزارش از روند فعالیت‌ها،برنامه های آموزشی، شناسایی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف برنامه ها در سازمان جوانان هلال احمر تشکیل می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز