پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز جهانی ماما؛

استفاده از تجارب دانش آموختگان مامایی در ارتقاء سلامت مادران و کودکان موثر است

۱۳۹۴/۰۲/۱۳ - ۰۸:۴۲:۱۵
کد خبر: ۲۸۱۹۰۸
استفاده از تجارب دانش آموختگان مامایی در ارتقاء سلامت مادران و کودکان موثر است
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به مناسبت روز جهانی ماما پیامی صادر کرد.

به گزارش گروه سلامت جوان برنا،  دکتر هاشمی در این پیام ضمن قدردانی از تلاش ماماها و همسویی آنها با اهداف طرح تحول سلامت خاطرنشان کرده است: شروع به‌کار ماماهای هیئت علمی بالینی مقیم در بیمارستان‌های آموزشی کشور می‌تواند گام بزرگ و موثری در افزایش کیفیت آموزش و  خدمات بهداشت باروری و ترویج زایمان طبیعی در کشور باشد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم ا... الرحمن الرحیم

حیات انسان والاترین و با ارزش ترین نعمات خداوند متعال است

و ماما اولین فردی است که این هدیه الهی را درک می‌کند.

پیش از هر سخنی سال روز تولد با سعادت "مولای متقیان حضرت علی (ع)، مظهر عدالت ، سخاوت، شجاعت، خدمت به محرومان و..." و تقارن این روز فرخنده با روز جهانی مامایی را تبریک عرض می‌کنم و با بهره‌گیری از سخن با ارزش مولی‌الموحدین که می‌فرمایند: "بهترین همت‌ها، بلندترین آن‌ها است." همت والای تمامی خادمین نظام سلامت، به‌ویژه ماماهای گران‌قدر را ارج می‌نهم و بر خود لازم می‌دانم از تلاش‌های ارزشمند ایشان که هم سو با اهداف طرح تحول نظام سلامت بوده و ان‌شاءا... خواهد بود، تقدیر نمایم.

شروع به‌کار ماماهای هیئت علمی بالینی مقیم در بیمارستان‌های آموزشی کشور می‌تواند گام بزرگ و موثری در افزایش کیفیت آموزش و  خدمات بهداشت باروری و ترویج زایمان طبیعی در کشور باشد. بدون شک استفاده از علم و تجربه دانش آموختگان این رشته، نقش موثری در کاهش مخاطرات و ارتقاء سطح سلامت مادران، کودکان و خانواده‌ها خواهد داشت.

در سال جدید بر آن هستیم تا با توکل به خداوند منان، خدمات موثر شما عزیزان ماما در زمینه  بهداشت باروری، کاهش سزارین و افزایش زایمان ایمن و طبیعی در سطح کشور را ارتقاء و توسعه دهیم.

اینجانب به خوبی از میزان تلاش این همکاران در اقصی نقاط کشور مطلع هستم و اطمینان دارم تلاش این عزیزان در بالا بردن سطح سلامت اقشار  آسیب پذیر جامعه بسیار موثر می باشد. بنابراین تقدیر از ماماهای نمونه کشور وظیفه‌ای انسانی و ملی است.

با توجه به شعار جهانی " ماماها برای فردایی بهتر"    امیدوارم با حضور فعال‌تر ماماها در عرصه سلامت، فردای سالم‌تری را برای مردم عزیزمان فراهم آوریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز