نخستین مانور آمادگی در برابر بحران در نمایشگاه کتاب تهران برگزار می شود

۱۳۹۴/۰۲/۱۳ - ۱۱:۰۶:۴۶
کد خبر: ۲۸۱۹۸۹
نخستین مانور آمادگی در برابر بحران در نمایشگاه کتاب تهران برگزار می شود
نخستین مانور تخصصی حفظ آمادگی نیروهای امدادی با هدف افزایش هماهنگی در محل برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش گروه شهروشهروندجوان برنا، غلامرضا احمدی سرپرست معاونت آمادگی و عملیات سازمان با اشاره به برگزاری این مانور در مصلی امام خمینی (ره) محل برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گفت: این مانور نشان داد که نیروهای امدادی در آمادگی کامل قرار دارند تا در صورت بروز مشکل به سرعت خود را به محل حادثه برسانند. 

احمدی افزود: در این مانور اورژانس، آتش نشانی، آبفا، ستاد مدیریت بحران منطقه ۷، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری محلات (دوام) منطقه ۷ و جمعیت هلال احمر حضور داشتند.  

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از وظایف سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران حفظ و حراست از بازدیدکنندگان نمایشگاه است مقرر شد تا به منظور آشنایی و آمادگی نیروهای امدادی، چندین مانور را پیش از شروع نمایشگاه برگزار کنیم، به همین منظور نخستین مانور را برگزار کردیم.  

احمدی در ادامه افزود: این مانور نشان داد که نیروهای امدادی در آمادگی کامل و صد در صد قرار دارند تا در صورت بروز مشکل به سرعت خود را به محل حادثه برسانند و ایراد را برطرف کنند.  

تهیه نقشه ریزپهنه بندی محدوده عملیاتی نمایشگاه  

بنابراین گزارش نقشه ریزپهنه بندی محدوده عملیاتی مصلای امام خمینی (ره) با هدف به حداقل رساندن زمان عملیات مقابله با حوادث و امدادرسانی سریع به حادثه دیدگان احتمالی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران طراحی شد.  

ستاد مدیریت بحران ویژه نمایشگاه، نقشه ریزپهنه بندی محدوده عملیاتی برای مقابله مطلوب با حوادث غیرمترقبه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و به منظور پاسخگویی سریع نیروهای امدادی و تسهیل در دسترسی آن‌ها به نقاط دارای بیشترین امکان رخداد حادثه، طراحی شده است.  

 این نقشه با تقسیم بندی به قطعات کوچک (۲۲۵ متر مربع در اندازه واقعی) طوری طراحی شده که هر بخش دارای کد ویژه‌ای بوده که برای تسریع در عملیات مقابله اعضای ستاد مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.  

گفتنی ست؛ بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه ۹۴ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز