سخنگوی شورای شهر:

امکانات شهرداری نباید بر له و علیه کاندیداهای انتخابات مجلس استفاده شود

۱۳۹۴/۰۲/۱۳ - ۱۴:۰۵:۴۹
کد خبر: ۲۸۲۰۷۳
امکانات شهرداری نباید بر له و علیه کاندیداهای انتخابات مجلس استفاده شود
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در سالروز شورا های اسلامی شهر و روستا جلسات هماهنگی خوبی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای تحکیم جایگاه شوراها برگزار شد،گفت: از امکانات شهرداری برای انتخابات مجلس شورای اسلامی به نفع فرد خاصی استفاده نخواهد شد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا،  رضا تقی پور سخنگوی شورای شهر در پایان یکصد و چهل و نهمین جلسه شورا، در جمع خبرنگاران به مشروح مصوبات این جلسه پرداخت.

وی در ابتدا گفت: اولین دستور جلسه امروز بررسی دو فوریت طرح اصلاحیه دوم بند هفتم تبصره یکم ذیل ماده واحده مصوبه مناسب سازی فضاهای شهری برای جانبازان و معلولان جسمی – حرکتی بود.

تقی پور افزود: این مصوبه در سال 84 و در دوره دوم شورا مطرح شده بود که بر اساس آن کمیته ای متشکل از 7 نفر برای آنکه بتوانند فضاهای شهری را برای مناسب سازی معلولان بازتعریف کنند که بر اساس ان یک نفر از اعضای شورا به عنوان نماینده در این کمیته عضو بود.

وی ادامه داد: در سال 93 پیشنهادی از سوی اعضای شورا مبنی بر افزایش تعداد نمانیدگان شورا در این کمیته از یک نفر به دو نفر ارائه شد که مورد تصویب هم قرار گرفت. پیرو این مصوبه معاونت  برنامه ریزی شهرداری اعلام داشت که با اضافه شدن یک نفر تعداد اعضای کمیته به 8 نفر می رسد که زوج شدن تعداد اعضا احتمال اختلال در روند اتخاذ تصمیم یا توقف وظایف را به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی شورا اظهار داشت: پیرو این امر از سوی اعضا پیشنهادی مبنی بر افزایش تعداد اعضا به 3 عضو نیز مطرح شد. با این وجود در نهایت با پیشنهاد یکی از اعضا مقرر شد تعداد اعضا را زیاد نکنیم و به روال سابق همان یک نفر نماینده از سوی شورا در این کمیته عضو باشد که این پیشنهاد با موافقت اکثریت اعضا به تصویب رسید.

تقی پور همچنین افزود: در پایان جلسه همچنین دو فوریت طرح جایگزینی معاونت شهر سازی به عنوان دبیر این کمیته به جای معاونت فنی و عمرانی نیز به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید.

 سخنگوی شورا ادامه داد: بررسی لایحه پیشنهاد و معرفی 10 نفر از کارکنان شهرداری به عنوان قائم‌مقام ذی‌حساب واحدهای تابعه شهرداری در مناطق دستور دوم جلسه امروز شورای شهر بود که در نهایت اکثریت افراد پیشنهاددهنده مورد تایید قرار گرفتند.

تقی پور خاطرنشان کرد: در یکصد و چهل و نهمین جلسه شورا بررسی " پیشنهاد و معرفی دو نفر از شورا جهت عضویت  در شورای بازنگری ، اصلاح و هماهنگی نظامات برنامه ریزی و اجرایی شهرداری تهران نیز در  دستور جلسه قرار گرفت که بعد از صحبت‌های مخالف و موافق به پیشنهاد یکی از اعضا مبنی براینکه این مصوبه در سال 86 و در زمانی که قانون برنامه پنج ساله دوم شهرداری حضور نداشته و به تصویب رسیده بود مقرر شد که این طرح مجددا به کمیسیون‌ها ارجاع داده شود و بعد از بررسی های بیشتر پیشنهادات به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده شود و نظر نهایی در صحن شورا ظرف هفته آینده مطرح گردد.

وی در ادامه با تاکید براینکه طبق قانون مدیران و مسئولان باید 6 ماه قبل از برگزاری هر گونه انتخاباتی از جمله انتخابات مجلس استعفا دهند گفت: این موضوع نیز در شورا صدق می‌کند و مدیران و معاونان شهرداری تهران نیز چنانچه بخواهند در انتخابات شرکت کنند باید استعفا دهند.

تقی‌پور افزود: مدیران و معاونینی که از مجموعه مدیریت شهری بنا دارند در انتخابات شرکت کنند به هیچ عنوان نباید از امکانات شهرداری در بحث انتخابات استفاده کنند و قطعا شورا بر این موضوع نظارت خواهد داشت.از امکانات شهرداری بر له و علیه کاندیداها در انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده نخواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه تعدادی از اعضای شورای شهر تهران با نمایندگان و عضو فراکسیون شوراها و مدیریت شهری در مجلس شورای اسلامی گفت: به مناسبت نهم اردیبهشت‌ماه روز شوراها جلسات مفیدی با نمایندگان مجلس که عضو فراکسیون شورا ها هستند برگزار شد که با توجه به اینکه افرادی که در این فراکسیون حضور دارند به دلیل علاقه شخصی عضویت پیدا کرده‌اند مباحث مفیدی در راستای تحکیم جایگاه نهاد شوراها مطرح شد .

وی اظهار امیدواری کرد: این گونه جلسات در طول سال ادامه پیدا کند چراکه اعتقاد تمامی مسئولان و مدیران شهری تحقق مدیریت یکپارچه شهری و برگزاری این گونه جلسات به تحقق این مدیریت کمک می‌کند.

 

نظر شما