مدیرکل امورشاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش:

همه فعالیت های مدارس شاهد از طریق سیستم سجا انجام می شود

۱۳۹۴/۰۲/۱۴ - ۰۹:۵۲:۱۸
کد خبر: ۲۸۲۲۲۴
همه فعالیت های مدارس شاهد از طریق سیستم سجا انجام می شود
محمدحسین کفراشی با اشاره به اتصال سیستم سجا به سامانه بنیاد شهید گفت:‌ همه فعالیت های مدارس شاهد از طریق این سیستم انجام خواهد شد.

به گزارش گروه آموزش جوان خبرگزاری برنا، محمد حسین کفراشی در جمع اعضای ستادهای اجرایی و مدیران مدارس شاهد استان افزود: ثبت نام دانش آموزان دوره ابتدایی برای سال تحصیلی جدید ازطریق سامانه سجا به نشانی اینترنتی www.saja.medu.ir از اول خرداد آغاز و تا 15خرداد ادامه خواهد داشت و ثبت نام دانش آموزان دوره متوسطه اول نیز از 1 تا 15 تیر ماه خواهد بود.

مدیرکل امورشاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هدف از راه اندازی سامانه سجا تحت پوشش قرار دادن فرزندان شاهد است، گفت: کلیه فعالیت های مدارس شاهد از جمله نظارت، گزارش گیری، برگزاری کلاس های جبرانی و کنکور و دیگر اقدامات از طریق سیستم انجام و این سامانه به سایر سیستم ها از جمله، سناد، بکفا و سامانه بنیاد شهید متصل است.

وی به تعداد مدارس شاهد کشور نیز اشاره کرد و با بیان اینکه 5 درصد مدارس کشور از نوع شاهد بوده و تعداد 130هزار فرهنگی در این مدارس به دانش آموزان ارائه خدمت می کنند اظهار کرد: قریب به اتفاق این فرهنگیان از خانواده های معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان هستند.

کفراشی به برخی از مشکلات پیش روی این مدارس نیز پرداخت و توسعه کیفی ، شاداب و توانمند سازی مدارس شاهد را از جمله برنامه های پیش بینی شده برشمرد.

مدیرکل امورشاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش به طرح پراکنده شاهد پرداخت و با بیان اینکه بیش از 27هزار دانش در سطح کشور از طریق طرح پراکنده شاهد مشغول ادامه تحصیل هستند؛ گفت: 50هزار دانش آموز ایثارگر نیز در مدارس بزرگسال ایثارگران ادامه تحصیل می دهند.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از اولویت برنامه های آموزش و پرورش عنوان کرد و برگزاری یادواره های شهدای دانش آموزی و فرهنگیان، دعوت از خانواده های شهدا و ایثارگران برای شرکت در برنامه ها، حمایت از ایثارگران فرهنگی در بحث نقل و انتقال را از مهم ترین برنامه های پیش بینی شده برشمرد.

نظر شما
نظرات
محمد
|
-
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
خوبه ،خوبه ،خوبه ......
کیمیا
|
-
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
من نوه شهید هستم آیا کاربردی دارد
بیتا
|
-
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
چه جوری
رحیمی
|
-
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
ایا فرصتی برای جامانده از ثبت نام اینترنتی هست یا نه
من خودم داییم شهید شده همه نمراتم خیلی خوبه میتونم ثبت نام کنم
|
-
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
من خودم داییم شهید شده همه‌ی نمراتم خیلی عالی است میتونم ثبت نام کنم لطفا لینک ثبت نام کدامه
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز