وزیر آموزش و پرورش:

اجرای سیاست های پنجگانه باعث پیشرفت در نظام آموزشی شده است

۱۳۹۴/۰۲/۱۴ - ۱۱:۲۲:۲۴
کد خبر: ۲۸۲۲۷۶
اجرای سیاست های پنجگانه باعث پیشرفت در نظام آموزشی شده است
علی اصغر فانی با بیان این که سیاست های ارتقای مدیریت آموزشگاهی ، توسعه مشارکت ها، تمرکززدایی ، عملیاتی کردن بودجه و بهسازی و سامان دهی نیروی انسانی در راستای ارتقای کیفیت بخشی آموزش وپرورش اتخاذ شده است گفت: با اجرای این سیاست ها ، شاهد پیشرفت در نظام آموزشی کشور هستیم.

به گزارش گروه آموزش جوان خبرگزاری برنا، صبح امروز علی اصغر فانی در دیدار معلمان نمونه کشوری با رئیس جمهور که در سالن شهید بهشتی  نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: برنامه های آموزش وپرورش در دولت یازدهم مبتنی بر اجرای سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی و نیز برنامه ترمیمی مجلس شورای اسلامی تنظیم و اجرا می شود.

وی تشکیل ستاد اجرایی سند تحول بنیادین و تدوین زیر نظام های مربوطه را از اقدامات آموزش وپرورش خواند و تصریح کرد: تهیه نقشه راه و ارائه آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی، اجرای 40 راهکار در قالب 99 برنامه اجرایی بخشی از این اقدامات محسوب می شود.

فانی اجرای سیاست توسعه مشارکت ها را در آموزش وپرورش بسیار مهم عنوان کرد و افزود: کمک به خیرین مدرسه ساز و عقد 21 تفاهم نامه با دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی برای جذب و جلب مشارکت سایر بخش ها به آموزش وپرورش انجام شده است.

عضو کابینه تدبیر و امید با بیان این که افزایش تعداد دانش آموزان در مدارس غیردولتی را معادل 3/10 درصد عنوان کرد وادامه داد: چابک سازی و کوچک سازی ساختار نیروی انسانی در آموزش وپرورش به تعداد 40 هزار نفر در سال جدید و عدم جذب نیروی جدید در راستای اجرای سیاست سامان دهی نیروی انسانی در آموزش وپرورش است .

وی از تأسیس و تجهیز 32 آزمایشگاه نانو در استان های سراسر کشور خبرداد و گفت: از ابتدایی دولت یازدهم تاکنون 101 پژوهش سرای دانش آموزی به مجموعه پژوهش سراها اضافه شده است که می تواند پرورش دانش آموزان خلاق را در پی داشته باشد.

وزیر آموزش وپرورش خاطرنشان کرد: توسعه  و تجهیز کتاب خانه های کلاسی، ایجاد زنگ انشاء و گفتگو در برنامه های درسی، تقویت شوراهای دانش آموزی ، اجرای پرسش مهر15 با موضوع «صرفه جویی در مصرف آب ، برگزاری المپیادهای درون مدرسه ای با مشارکت بیش از 5/3 میلیون دانش آموز ، انسداد مبادی بی سوادی در مناطق مرزی وافزایش تحت پوشش تحصیلی، ارتقای سطح بهداشت دهان و دندان وبرگزاری طرح تعالی مدیریت مدرسه با مشارکت بیش از 5هزار و 700 مدرسه در سراسر کشور بخشی از اقدامات آموزش وپرورش در یک سال گذشته است که همچنان ادامه دارد.

فانی با ابراز تشکر از رئیس جمهور از تصویب لایحه رتبه بندی معلمان در آخرین جلسه هیات دولت در سال 93 تأکید کرد: امیداست که آموزش وپرورش بتواند با گشایش های اقتصادی از منابع بیشتری در امر تعلیم و تربیت فرزندان ا ین کشور بهره ببرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز