معاون فرهنگی و پرورشی خبر داد:

سند جامع مشاوره تربیت تحصیلی امسال اجرا می شود

۱۳۹۴/۰۲/۱۴ - ۱۲:۱۰:۳۷
کد خبر: ۲۸۲۳۰۶
سند جامع مشاوره تربیت تحصیلی امسال اجرا می شود
معاون فرهنگی و پرورشی وزیرآموزش و پرورش با تاکید بر این که تربیت باید تربیت جامع و چند بعدی باشد از اجرای سند جامع مشاوره تربیت تحصیلی در امسال خبر داد.

به گزارش گروه آموزش جوان خبرگزاری برنا، حمید رضا کفاش در نشست کارکنان ستادی حوزه پرورشی و معاونان پرورشی مناطق و شهرستان های استان افزود: تربیت صحیح و اصولی تربیتی است که جامع و چند بعدی باشد و ساحت های مختلف را در نظر بگیرد.

وی نسبت به تربیت دانش آموزان تک ساحتی هشدار داد و افزود: ما در نظام تعلیم و تربیت به علم، موسیقی، قرآن، نماز، اردو، ورزش، سلامت، ادب، اخلاق، ادبیات، سیاست، حکمت، فلسفه، فقه و ... نیاز داریم چرا که مجموعه این ها تربیت را چند بعدی کرده و انسانی کامل به جامعه تحویل می دهد.

کفاش با اشاره به اینکه دانش آموزانی که با ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت پرورش می یابند آینده جامعه را می سازند یادآور شد: اگر کسی نماز جماعت مدرسه، کلاس های ورزش، اردوهای تفریحی و ... را در مدرسه تعطیل کند تک بعدی می اندیشد لذا مدیری موفق است که مدرسه او در ابعاد مختلف نمونه باشد.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران و سند جامع مشاوره تربیت تحصیلی در سال ۹۴ به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی به اقدامات پیش روی آموزش و پرورش در حوزه پرورشی اشاره کرد و گفت: این یک آسیب جدی است که تصورکنیم تربیت و مسائل تربیتی درکارهای ما خلاصه می شود و دیگران را خارج از این حیطه به حساب آوریم .

کفاش باتاکید بر این که دغدغه سایر حوزه ها نسبت به مسائل تربیتی دارند به مراتب بیشتر و بهتر از حوزه پرورشی است، افزود: بسیج دانش آموزی، شورای دانش آموزی، هلال احمر،  پیشتازان  و فرزانگان و .... همه محصول و ثمره ی کار پرورشی هستند و حوزه پرورشی برای توفیق بیشتر نیازمند نگاه جامع و پدرانه به این تشکل ها به صورت توامان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز