نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر مطرح کرد:

آغاز توسعه فرهنگ اسلامی در جمعیت هلال احمر با برگزاری جشنواره‌های قرآنی

۱۳۹۴/۰۲/۱۴ - ۱۶:۲۳:۵۷
کد خبر: ۲۸۲۴۰۸
آغاز توسعه فرهنگ اسلامی در جمعیت هلال احمر با برگزاری جشنواره‌های قرآنی
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در افتتاحیه مرحله کشوری جشنواره قرآن و عترت گفت: چشم امید حوزه نمایندگی ولی فقیه در تحقق اهداف بلند آن به جوانان این جمعیت است که آرام بخش دردهای جامعه و آبادکننده کشور و جهان هستند.

به گزارش گروه حوادث خبرگزاری برنا،، حجت الاسلام والمسلمین معزی در این مراسم ابتدا از شرکت کنندگان در جشنواره قرآن و عترت تشکر و قدردانی کرد و گفت: حضور ۶ هزار جوان داوطلب هلال احمری در جشنواره قرآن و عترت نشان می دهد در توسعه فرهنگ اسلامی و قرآنی به موفقیت های چشمگیری دست یافته ایم.

وی با اشاره به اهمیت توجه و عمل به آیات قرآن کریم در جمعیت هلال احمر افزود: هلال احمر یک جمعیت خدمتگزار به مردم است که در زمان وقوع حوادث در کنار مردم حضور دارد؛ اما در قرآن گفته می شود که انسان باید به این تعاون جهت بدهد و اگر تعاون بدون ایمان باشد ارزشی ندارد؛پس باید همواره در راه رضایت پروردگار خدمت رسان مردم باشید که غیر از این بی ارزش است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اهمیت قرائت قرآن و فهم آیات پروردگار در کلام ائمه اطهار تصریح کرد: حق واجب است که قرآن را بیاموزیم و در روایت مختلف بر آموختن قرآن و آموزش آن به دیگران بسیار تاکید شده است.

وی با اشاره به تاکیدات حضرت علی(ع) در نهج البلاغه افزود: امیرالمومنین(ع) در فرازهای نهج البلاغه از عظمت قرآن و آیات مبین آن سخن به میان آورده است که روشنگر زندگی انسان هااست و در این باره تاکید کرده است به ریسمان قرآن متمسک شوید ؛ چرا که این ریسمان ما را به خداوند متعال متصل می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی یادآور شد: براساس این آموزه و آموزه های قرآنی رابطه انسان با خدا به وسیله وحی پس از فوت پیامبر قطع شده است اما از طریق آیات قرآن و قرائت کلام حق، این رابطه استمرار دارد.

وی به اهمیت سرمشق قرار دادن آیات قرآن در زندگی اشاره و اذعان کرد: هرگاه قرآن می خوانیم، به گفته های آن عمل کنیم و در رفتارهای خانوادگی، اجتماعی و سیاسی از آن بهره می گیریم رابطه ما با خداوند محقق می شود.

به گفته نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نباید جوانان به دانش قرآنی خود مغرور شوند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به فهم آیات قرآن کریم در کلام حضرت امیرالمومنین(ع) بیان کرد: حضرت علی(ع) می فرمایند: “یاد گیرید قرآن را که بهترین سخن است” و همچنین تاکید می کنند که فهم قرآنی را نیز یاد بگیرید. فقه یعنی فهم و عمیق فهمیدن و از همه شما خواستارم تنها به قرائت قرآن بسنده نکنید و به دنبال فهم آن باشید؛ چرا که هر روز قرآن تازه است و مفاهیم جدید و نوینی را تداعی می کند.

وی همچنین در ادامه به تازه شدن دل انسان با تعمق در آیات قرآن کریم اشاره واظهار کرد: قرآن بهار دل هاست. همانطور که با آمدن بهار شکوفه ها سر می زند و میوه ها می رسد، اگر می خواهید دلتان ثمر بدهد به آیات قرآن تمسک جویید.

حجت الاسلام والمسلمین معزی به فضای تیره و تاریک دنیای امروز اشاره کرد گفت: دنیای امروز علی رغم تمامی نورافشانی‌ها، دنیای تاریکی است. دنیایی که علی رغم وجود تمامی لذت جویی ها در آن به سوی پوچی سوق برداشته است؛ اما در این فضای پوچ جهان که به خصوص در غرب بیداد می کند، آیات قرآن کریم به زندگی معنا می بخشد و نشان می دهد که زندگی پوچ نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز