ورود ۳۴۰ نوع ماده مخدر به کشور

۱۳۹۴/۰۲/۱۵ - ۱۰:۳۸:۴۵
کد خبر: ۲۸۲۵۴۹
ورود ۳۴۰ نوع ماده مخدر به کشور
سوداگران مرگ 340 نوع ماده مخدر و روانگردان را در قالب داروهای تقویتی و مکمل وارد کشور کرده اند.

به گزارش گروه آسیب های اجتماعی خبرگزاری برنا، افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در نخستین همایش مشارکت خیران برای مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران گفت: این 340 نوع ماده مخدر از 10 تا 20 ماده مخدر اصلی مشتق شده است که تمامی آنها اثر مخدری دارد.


افشار افزود: با توجه به گستردگی مرزهای جغرافیایی و همسایگی با نخستین تولیدکننده مواد مخدر جهان ، خطر توزیع انواع جدید مواد مخدر بیش از پیش وجود دارد و باید در این زمینه اطلاع رسانی کافی صورت بگیرد.


وی گفت: قاچاقچیان مواد مخدر انواع رنگدانه ها ، مواد محرک ، توهم زا و آرام بخش را با شیوه های تبلیغی زیبایی و کمکی تولید کرد و با شکل و شمایل جدید روانه بازار خطرناک مواد مخدر و روانگردان می کنند.


وی افزود: نگرانی های اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمینه توزیع بیشتر برخی از انواع مواد مخدر جدید شامل شیشه ، کراک ، برخی از مواد استنشاقی و دود کردنی شامل گل که در بین جوانان توسعه پیدا کرده است ، انواع آمفتامین ها که با عنوان قرص شب امتحان یا تمرکز شهرت یافته و جمعیت دانشجویی را هدف گرفته است ، قرص های توهم زای L.S.D و قرص های سبز و قرمز بنز و دیازوپیم ها است.


وی افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر با همکاری ارگان های امنیتی و درمانی برای مقابله با این نوع مواد مخدر سیاست محدود کردن ، حذف مواد اولیه تولید و در دسترس نبودن پیش سازهای این مواد را در پیش گرفته است که تا حدودی در این زمینه موفق بوده ایم.


معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: هشدار جدی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به خانواده ها ، جوانان ، دانشجویان و بانوان این است که هر نوع فرآورده ای که برخی افراد سودجو به هر علتی توصیه می کنند مصرف شود ، بدانند که خطرناک است و تاثیر مواد مخدر صنعتی دارد.


افشار گفت: ما در کشور هیچ چیزی را نباید مصرف کنیم ، مگر با اجازه پزشک متخصص و فوق تخصص که استفاده غیرصحیح این مواد توصیه شده در مدت کوتاهی آثار ماندگاری بالایی دارد و مجبور به استفاده مداوم خواهیم شد.


وی گفت: از هموطنان درخواست جدی دارم که درباره چاقی ، لاغری ، تناسب اندام و زیبایی به توصیه های افرادی همانند آرایشگر و تولید کننده این نوع مواد صنعتی توجه نکنند و فقط به مراجع ذیصلاح مراجعه کنند.

نظر شما