رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد:

صرفه جویی ۳۰ درصدی ارز دارو

۱۳۹۴/۰۲/۱۵ - ۱۳:۱۸:۱۶
کد خبر: ۲۸۲۶۲۹
صرفه جویی ۳۰ درصدی ارز دارو
رسول دیناروند گفت: در حوزه دارو نیز یک صرفه جویی 30 درصدی ارزی داشته ایم که ناشی از کاهش قیمت و کنترل مصرف در این زمینه بود.

 به گزارش گروه سلامت جوان خبرگزاری برنا،  دکتر رسول دیناروند در حاشیه برگزاری همایش نقد عملکرد دولت یازدهم در حوزه سلامت که امروز در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: علاوه بر کنترل هزینه های القایی توانسته ایم در زمینه تجهیزات پزشکی نیز میزان مصرف را کنترل کنیم به طوری که در سال 93 ، صرفه جویی 10 درصدی داشته ایم.

وی افزود: در حوزه دارو نیز یک صرفه جویی 30 درصدی ارزی داشته ایم که ناشی از کاهش قیمت و کنترل مصرف در این زمینه بود.

دیناروند اظهار کرد: یکی از راه‌های دیگر جلوگیری از هزینه های القایی به حداقل رساندن و منطقی کردن قیمت برخی از داروها در شرکت‌های تولیدکننده بود و کاهش قیمت برخی از داروها از 10 تا 90 درصد انجام پذیرفت.

وی همچنین درباره لوازم بهداشتی و آرایشی گفت: این محصولات جزو لوازم پزشکی و سلامت مردم نیست اما در عین حال مسئولیت کنترل آن با وزارت بهداشت است و شاهد به وجود آمدن بازارهای قاچاق در این حوزه  هستیم که یکی از  راههای کنترل  این است که لوازم آرایشی مورد تائید از خارج و داخل وارد بازار شود.

وی تصریح کرد: سازمان غذا و دارو با محصولات غیرمعتبری که از منابع رسمی وارد کشور نمی شوند به صورت سختگیرانه برخورد می کند.

دیناروند در پایان تاکید کرد: همواره نمی توان با بخشی از این قاچاق مبارزه کرد و یکی از دلایل آن نیز وسیع بودن مرزهای کشور است اما تمام تلاش خود را برای عرضه محصولات مورد تائید سازمان غذا و دارو به بازار به کار خواهیم بست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز