مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران تاکید کرد:

لزوم بکارگیری مشارکت شهروندان در حل معضلات کلانشهر تهران

۱۳۹۴/۰۲/۱۵ - ۱۵:۲۹:۲۹
کد خبر: ۲۸۲۶۷۵
لزوم بکارگیری مشارکت شهروندان در حل معضلات کلانشهر تهران
ابوالفضل رفیع با بیان اینکه جشنواره مشکات برای بهبود وضعیت کلانشهر تهران مهم است، گفت: حضور و مشارکت شهروندان برای حل مشکلات تمامی عرصه‌های مدیریت شهری امر بسیار مهمی است که به عنوان یک اصل مهم در مدیریت شهری بناداریم زمینه حضور شهروندان را فراهم کنیم.

به گزارش گروه شهروشهروندجوان خبرگزاری برنا، ابوالفضل رفیع با تاکید بر مشارکت شهروندی در حل مشکلات و معضلات کلانشهر تهران، گفت: جشنواره مشکات یک جریان ترویجی و آموزشی برای بهبود زندگی در کلانشهر تهران است.

وی با اشاره به حضور شهروندان در این جشنواره، حل مشکلات و معضلات شهر تهران در حوزه مدیریت شهری را منوط به مشارکت‌های شهروندی دانست و گفت: قطعا حضور مردم در جشنواره‌هایی مانند جشنواره مشکات ایده و راهکارهای مناسب برای مجموعه مدیریت شهری فراهم می‌کند.

رفیع سومین دوره جشنواره مشکات را گام موثری در جذب مشارکت‌های شهروندی دانست و گفت: در این دوره 20 سازمان شهرداری تهران از معاونت‌های مختلف شرکت داشتند و 700 هزار نفر از شهروندان در قالب 6 محور آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند. همچنین برای دوره سوم 22 منطقه شهرداری تهران و از 374 محله کلانشهر تهران، شاهد ارسال آثار بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه محیط زیست بودیم.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران افزود: در حقیقت در این جشنواره از سطح محله تا شهر توانستیم معضلاتی که مردم با آنها روبه‌رو هستند را از طریق خود آنها متوجه شویم. قطعا ایده‌های ارسال باتوجه به اینکه از همه گروه‌های سنی به این جشنواره ارسال شده می‌تواند ضمن معرفی دغدغه شهروندان، مدیریت شهری را برای حل این دغدغه‌ها یاری دهد.

وی تاکید کرد: بیش از 47 درصد آثار ارسالی، در حوزه محیط زیست بود که نشان از اهمیت و وجود دغدغه‌های شهروندان در این حوزه دارد که از شهروندان درخواست کردیم اندیشه‌ها، فکرها، و راه‌حل‌های خود را در قالب این آثار به جشنواره ارسال کنند تا بتوانیم بهترین چاره‌اندیشی را داشته باشیم.

رفیع با اعلام اینکه بر اساس نتایج جشنواره مشکات توجه به محیط زیست مهمترین دغدغه شهروندان است، خاطرنشان ساخت: بی‌شک حضور و مشارکت شهروندان برای حل مشکلات و معضلات در تمامی عرصه‌های مدیریت شهری امر بسیار مهمی است و در مدیریت شهری به عنوان یک اصل مهم می‌خواهیم زمینه حضور شهروندان را فراهم کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز