رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال:

سواد رسانه‌ای و تعامل با رسانه‌ها لازمه مدیریت در جامعه شبکه‌ای است

۱۳۹۴/۰۲/۱۶ - ۱۱:۳۵:۵۶
کد خبر: ۲۸۲۸۸۹
سواد رسانه‌ای و تعامل با رسانه‌ها لازمه مدیریت در جامعه شبکه‌ای است
معاون وزیر و رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سواد رسانه ای و تعامل با رسانه ها، لازمه مدیریت در جامعه شبکه ای است.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، دکتر سیدمرتضی موسویان در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته روابط عمومی ایران گفت: سواد رسانه ای به ما کمک میکند که در جامعه ی شبکه ای به شکلی زندگی کنیم که کمتر آسیب ببینیم و بدانیم در شبکه ای هستیم که شفاف است و همه چیز دیده میشود.

وی افزود: اگر ایران بخواهد از مرحله در حال توسعه ی کنونی عبور کند و به یک کشور توسعه یافته تبدیل شود، باید به سرعت آگاهی های خودمان را در زمینه ی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال بالا ببریم و با اقتضائات زندگی در جامعه ی شبکه ای آشنا شویم.
رئیس سابق دانشگاه صدا و سیما خاطر نشان ساخت: انتظاری که از اعضای همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته ی روابط عمومی ایران می رود این است که تسلیم شرایط فعلی نشوند و با گسترش سواد رسانه ای در جامعه به شکل تعاملی رسانه ها را مدیریت کنند چرا که سواد رسانه ای و تعامل با رسانه ها، لازمه ی مدیریت در جامعه ی شبکه ای است.
موسویان در خصوص شیوه  مواجهه با رسانه های نوین گفت: در مواجه با رسانه های نوین سه رویکرد وجود دارد. یک رویکرد نگاه حذفی است، رویکرد دیگر رها کردن است و در نهایت مدیریت رسانه ها رویکردی است که ما اعتقاد داریم بهترین مسیر ممکن است. ما باید از این منظر با رسانه های نوین دیالوگ برقرار کنیم و چاره ای نداریم جز اینکه سواد رسانه ای خود و جامعه را بالا ببریم و اجازه دهیم کاربران در تمامی جوانب کار مشارکت داشته باشند.
در ادامه محمد صادق افراسیابی؛ مدیر گروه علمی تخصصی روابط عمومی دانشکده ی خبر و دبیر همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته روابط عمومی ایران از آماده شدن پیش نویس فراخوان همایش روابط عمومی و سواد رسانه ای با هدف ارتقای سطح سواد رسانه ای جامعه خبر داد و گفت: بررسی نقش سواد دیجیتالی در تحقق ماموریتهای روابط عمومی، توجه به موضوع روابط عمومی، سوادرسانه ای، فنآوری های نوظهور و چشم انداز آینده در کنار مطالعه ی فرصتها و تهدیدهای فناوری های نوین برای روابط عمومی سازمانی از جمله محورهای پیشنهادی برای برگزاری همایش روابط عمومی و سواد رسانه ای است.  

لازم به ذکر است برگزاری هم اندیشی «روابط عمومی و دانشگاه؛ گفت و گو و همدلی» در تاریخ 30 اردیبهشت ماه و همایش «روبط عمومی و سواد رسانه ای» در مهرماه از جمله برنامه های دبیرخانه ی دانشگاهی و دانشجویی هفته روابط عمومی ایران است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز