کار زیبای سازمان زیباسازی شهرداری تهران

تجار همراه شدند تا تهران نگارخانه شود

۱۳۹۴/۰۲/۱۶ - ۱۲:۲۹:۴۹
کد خبر: ۲۸۲۹۰۹
تجار همراه شدند تا تهران نگارخانه شود
این روزها ترافیک تهران خواستنی است . دوست داشتنی بودنی که قرار است تا ده روز آینده نیز ادامه یابد . زیرا این روزها زمان از دست رفته در ترافیک صرف تماشا و مطالعه و کسب اطلاعاتی می شود نقش بسته بر بیلبردهایی که تا پیش از این محلی تنها برای تبلیغات بود اما اکنون جایی شده است برای خوب شدن حال و احوال رهگذران ، فضایی برای تغذیه روح ،در چرخش نگاه مردمان شهر میان نگارخانه ای زیبا به وسعت یک شهر .

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ،مدت هاست آسمان تهران به جای آبی، خاکستری است. و سهم ما از زیبایی شهرمان ابرهای تکه تکه ای است که گه گاه بر آسمان نقش می بندند. اما بعضی اوقات هم هست که اوج محرومیت سبب زایش خلاقیت های نابی می شود.

 

تهران نه آسمان آبی دارد  نه دریا ،اما همین محرومیت های زیبایی های طبیعی این روزها در ذهن آنانی که مجری و صاحب نظر هستند جرقه ایده ایی زیبا شد و بعد مدت ها تمام صدا زدن هایمان که مدت هاست می گوییم «ای که دستت می رسد کاری بکن »شنیده شد و امروز تهران نگارخانه ای به وسعت یک شهر است.

مجتبی موسوی مدیر اجرایی طرح-تهران نگارخانه ای به وسعت یک شهر - به ما اینگونه  در خصوص این ایده  دوست داشتنی گفت : اصل این ایده سال ها قبل از  سوی مجید شهلاپور، اساتید مجسمه سازی و نقاشی و عضو سازمان زیباسازی شهر تهران مطرح شد ،بعد از 2 بار مطرح شدن این  سوژه به شهرداری تهران و رد شدن آن در نهایت امسال در کمال خوشحالی با همکاری جمال کامیاب مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران به اجرا درآمد.

 

وی با بیان اینکه هماهنگی های لازم با شرکت های تجاری به عمل آمده است. هزینه این مدت طرح از محل سهم فرهنگی شرکت های تجاری تامین می شود چنین ادامه داد : شرکت های تجاری  باید در طول سال این سهم را به سازمان زیبا سازی شهر پرداخت کند با قبول این طرح و در میان گذاشتن آن با مراکز تجاری ،همراهی زیبا شکل گرفت ،  همه به صورت یک جاو در یک زمان سهم خود را پرداخت کردند تا این طرح به مدت 10 روز از 15 تا 25 اردیبهشت اجرا شود.

 

وی ادامه می دهد: هدف از انجام این طرح ،تلطیف فضا و سیمای شهر است ، کمک به توسعه فرهنگ ،هنر ،سواد بصری عموم جامعه و هم چنین تمایل بر این بود که افراد با دیدن این آثار تشویق به رفتن به موزه برای دیدن اصل آثار شوند.

 

موسوی در خصوص آثاری که در طرح حضور دارند گفت : 70درصد طرح ها آثار ایرانی و 30 درصد دیگر آثار خارجی هستند. آثار ایرانی از دوره های مختلف تاریخی انتخاب شده اند. اعم از هنر اسلامی و آثار قبل از اسلام و معاصر در حوزه آثار خارجی نیز از طرح های شاخص هنرمندان جهان استفاده شد .پیش بینی بر این است ، اگر پروژه به صورت سالانه اجرا شود، در دوره های بعد از آثار هنرمندان در قید حیات هم بهره ببریم.

 

مجتبی موسوی پیرامون نقص های طرح اعلام کرد: از جمله نقص های طرح، کوچک بودن سایز نوشته های حاوی اطلاعات آثار است ، امید داریم با کسب تجربه در اجرای این طرح  در دوره های بعد نقص ها رفع شود.

 

مدیر اجرایی طرح با بیان این که استقبال  مردمی از اجرای این پروژه بسیار خوب بود ادامه داد : پیش بینی ما بر این بود،بیشتر مورد توجه مخاطبان خاص قرار گیرند ،اما استقبال عموم مردم در روز دوم اجرای  طرح ما را غافلگیر کرد  و باعث شد خستگی این کار پرزحمت از تن هایمان به در شود و حالمان خوب باشد .

 

 

نظر شما