دبیر علمی شانزدهمین جشنواره شهید مطهری خبر داد:

ارسال ۷۰۱ مقاله به دبیرخانه جشنواره شهید مطهری

۱۳۹۴/۰۲/۱۹ - ۱۰:۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۸۳۴۸۲
دبیر علمی شانزدهمین جشنواره شهید مطهری با بیان این که شعار و محور اصلی این همایش جایگاه آموزش پزشکی در طرح تحول سلامت است افزود: تعداد 701 مقاله به دبیرخانه علمی همایش ارسال شده است که از این بین، 161 مقاله به عنوان سخنرانی کوتاه و 188 مقاله به صورت پوستر پذیرفته شدند.

به گزارش گروه سلامت جوان خبرگزاری برنا،  دکتر شهرام یزدانی در شانزدهمین همایش آموزشی شهید مطهری که صبح امروز در سالن همایش های رازی تهران برگزار شد، اظهار کرد: در طرح تحول نظام سلامت نقش اهرم های تأثیرگذار مانند تأمین و تخصیص منابع مالی، ساماندهی و تغییر رفتار دیده شده است ضمن این که در فاز اول این طرح تمرکز بر روی تأمین و تخصیص منابع در سطح 3 بود.

وی گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت که با توفیقات زیادی همراه بوده است موجب اعتماد عمومی در درون و بیرون نظام سلامت مانند دولت و مجلس شده است که امیدواریم با گسترش آن، تمام ابعاد نظام سلامت را در بر گیرد.

یزدانی افزود: با انتصاب دکتر لاریجانی شاهد تغییرات زیادی در عرصه آموزشی مانند ابلاغ بسته سیاستی آموزش پزشکی و همچنین تصویب سند آمایش سرزمینی بودیم.

وی با اشاره به تاریخچه جشنواره آموزشی شهید مطهری افزود: این همایش از سال 73 به طور متوالی تا سال 87 با محورهای مختلفی برگزار شد اما از سال 87 جشنواره شهید مطهری برگزار شد.

 یزدانی خاطر نشان کرد: اساتید و مدیران آموزشی همواره دغدغه هایی مانند اتحاد علمی و اجتماعی در عرصه پزشکی و تغییر در شعار ها و همایش ها را دارند.

وی با اشاره به راه اندازی پرتال جامع همایش گفت: علاوه بر قرار دادن اسناد و نوآوری های آموزشی در این سامانه، قسمت عمده ای از ثبت نام اساتید، متخصصان، مدیران و دانشجویان برای شرکت در همایش در این پرتال انجام شد.

یزدانی تأکید کرد: تعداد 701 مقاله به دبیرخانه علمی همایش ارسال شده است که از این بین، 161 مقاله به عنوان سخنرانی کوتاه و 188 مقاله به صورت پوستر پذیرفته شدند.

دبیر علمی شانزدهمین جشنواره شهید مطهری گفت: تعداد 241 فرآیند نوآورانه به دبیرخانه علمی ارسال شده است که شامل اقدامات دانشگاه های علوم پزشکی در ارتقاء کیفیت آموزشی است و در قالب 35 فرآیند نوآورانه در این همایش مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اضافه شدن چندین دانشگاه به تیپ 1 افزود: تعداد دانشگاه های تیپ 1 به 19 مورد رسیده است که امیدواریم در آینده با تصویب و ابلاغ سند آمایش سرزمینی شاهد تغییر در رتبه بندی دانشگاه ها باشیم.

یزدانی به تشریح برنامه های همایش پرداخت و خاطر نشان کرد: در طول همایش، 5 سخنران اصلی، 6 پانل، 45 سخنرانی کوتاه فرآیند نوآورانه، 161 سخنرانی کوتاه مقالات پذیرفته شده، 188 ارائه مقالات به صورت پوستر، 10 صبحانه کاری، 6 کلینیک مشاوره آموزشی و 6 گزارش علمی پژوهشی توسط دانشجویان دکتری آموزش پزشکی برگزار می شود.

دبیر علمی شانزدهمین جشنواره شهید مطهری با بیان اینکه یک سوم افراد از طریق پرتال اقدام به ثبت نام کرده اند بیان داشت: خوشبختانه هر سال شاهد افزایش حضور متخصصان و فوق متخصصان در این طرح هستیم ضمن اینکه در آماری که مربوط به پرتال است تعداد 21 نفر استاد، 57 نفر دانشیار، 114 نفر استادیار و 151 مربی ثبت نام کردند.

وی در پایان بیان کرد: امیدواریم در طول برگزاری همایش شاهد گفتگوی سازنده بین اساتید، مدیران آموزشی، متخصصان و شرکت کنندگان باشیم تا در جهت تعالی آموزش پزشکی حرکت کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز