رئیس جمعیت هلال‌احمر در همایش «انسان مهربان، دنیای آرام» تاکید کرد:

افزایش سرمایه اجتماعی با گسترش فرهنگ خدمت داوطلبانه در جامعه

۱۳۹۴/۰۲/۱۹ - ۱۱:۳۸:۴۲
کد خبر: ۲۸۳۵۲۹
افزایش سرمایه اجتماعی با گسترش فرهنگ خدمت داوطلبانه در جامعه
امیرحسین ضیایی گفت: ما به جمعیت هلال احمر به عنوان مدرسه جهانی و ملیِ خدمت بی‌منت می‌نگریم که باید با استفاده از فرصت‌های نهادی خود مانند سازمان داوطلبان و جوانان خدمت داوطلبانه را همه‌گیر کرده و موجب ارتقای سرمایه پایدار اجتماعی شود.

به گزارش گروه حوادث خبرگزاری برنا، دکتر سید امیرمحسن ضیایی امروز در همایش «انسان مهربان، دنیای آرام» که با حضور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری در جمع خانواده بزرگ هلال‌احمر برگزار شد، گفت: حضور مثمرثمر جمعیت هلال‌احمر در میادین بین‌المللی و یاری‌رساندن به ملت‌ها و اقوام مختلف نه فقط بر پایه آموزه‌ها و ارزش‌های دینی و اصول جمعیت‌های ملی، قابل سنجش و ارزیابی است؛ بلکه تلاش شده است این حضور، به عنوان بخشی از دیپلماسی صلح دولت به سنجه‌ای برای نمایش صلح‌طلبی و نوعدوستی ملت بزرگ ایران و دولت یازدهم تبدیل شود.


وی افزود: هلال‌احمر وظایف خطیری در حوادث و سوانح بر عهده دارد که نیازمند عزم همگانی برای تامین منابع مالی، تجهیز امکانات خدمت‌رسانی و مشارکت داوطلبانه در خدمات است.


دعوت از نخبگان جامعه، بزرگان دینی، دانشگاهیان برای خدمت داوطلبانه در جمعیت هلال‌احمر


رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این که پیشنهاد هلال‌احمر برای تامین منابع و تجهیز امکانات، گسترش وقف در این جمعیت است، اظهار کرد: از همه کسانی که صدای بلند داشته و محل اعتماد مردم هستند، به‌خصوص عالمان دینی و نخبگان اجتماعی، تقاضا داریم برخورداران را دعوت به وقف دارایی‌های خود در راه خدمت داوطلبانه در جمعیت هلال‌احمر کنند.


وی افزود: به علاوه برای گسترش مشارکت داوطلبانه از همه نخبگان جامعه، بزرگان دینی، دانشگاهیان، هیات وزیران، مدیران صنعتی و خدماتی بزرگ، هنرمندان و قهرمانان ورزشی می‌خواهیم با پیوستن به سازمان داواطلبان، با عمل خود همگان را به خدمت داوطلبانه در جمعیت هلال‌احمر دعوت کنند.


افزایش سرمایه اجتماعی با گسترش فرهنگ خدمت داوطلبانه در جامعه


ضیایی با اشاره به این که امروزه از ضرورت افزایش سرمایه اجتماعی به عنوان راه پایداری برای نیل به همبستگی اجتماعی یاد می‌شود، اظهار کرد: بر این اساس معتقدیم با گسترش فرهنگ کار هلال‌احمری یعنی خدمت داوطلبانه می توانیم سرمایه اجتماعی را ارتقاء بخشیم.


وی با اشاره به تاکید رئیس‌جمهوری برشعار و دکترین جهان عاری از خشونت در سخنرانی آخر خود در سازمان ملل متحد، گفت: این مهم وجه دیگری از صلح‌طلبی و نوعدوستی ملت بزرگ و تاریخ غنی ایرانی -اسلامی کشورمان را نمایان کرد؛ وجهه‌ای که برای معرفی و ترویج بیشتر و بهتر آن در داخل و خارج کشور می‌توان از فعالیت‌های امدادگران، داوطلبان و همه زحمت‌کشان جمعیت هلال‌احمر استفاده کرد؛ جمعیتی که نه فقط طلایه‌دار مبارزه با نفی خشونت علیه انسان‌ها با هر رنگ و نژاد و مذهب است؛ بلکه با تبعیت از اصول و ارزش‌های خود، هرجا انسانی قربانی خشونت ناشی از درگیری یا حادثه یا عارضه طبیعی شده، برای تسکین آلام جوامع آسیب‌دیده حضوری فعال داشته است.


ایمان فردی و سازمانی کارکنان به خدمت بی‌منت، رمز ماندگاری حقیقی هلال‌احمر


رئیس جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد: معتقدیم که این جمعیت یک نهاد بروکراتیک نیست؛ بلکه یک باور و ایمان نهادینه شده است؛ باور و ایمان به خدمت بی‌منت به انسان‌های نیازمند، به دور از تفاوت‌های تباری مذهبی و رنگ پوست آنها؛ لذا معتقدیم اگر هلال‌احمر به مثابه یک بخش از دستگاه دیوان‌سالاری رسمی درآید، از پای درخواهد آمد.


وی افزود: رمز ماندگاری حقیقی هلال‌احمر در ایمان فردی و سازمانی کارکنان آن به خدمت بی‌منت است و ما با چنین رویکردی به خود نگریسته توفیقات و کاستی های خود را می سنجیم. وی افزود بر این اساس سخت باور داریم که هلال احمر هنگام عمل به مسئولیت سنگین خود از توفیق برخوردار خواهد شد که به وسعت جامعه انسانهای مؤمن به ارزش خدمت داوطلبانه ساخته شود؛ بر این اساس وظیفه عاجل و اولیه کارکنان هلال احمر خدمت به نیازمندان در حوادث و سوانح است، اما رسالت بلند خود را همه‌گیر کردن داوطلبان می‌دانیم؛ چراکه معتقدیم دردها و آلام بزرگ را همگان می‌توانند درمان کنند، اما هنگام سوانح به معجزه مردم داوطلب نیازمندیم.


آمادگی خیل عظیم خانواده پرتلاش هلال‌احمر در هر شرایط برای خدمت به ایران اسلامی


 ضیائی با اشاره به تقدیم ۴۷۶ شهید گلگون کفن و ۶۰۰ جانباز و آزاده از سوی هلال‌احمر، گفت: این مهم نشان از حضور پررنگ این جمعیت در میادین نبرد برای نفی خشونت تحمیلی علیه ملت بزرگ ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس دارد.


وی افزود: خیل عظیم امدادگران، داوطلبان، واقفان و خیران خانواده پرتلاش جمعیت هلال‌احمر ایران به رئیس‌جمهوری این اطمینان را می‌دهند که در هر شرایطی برای خدمت به این سرزمین آماده‌اند و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد، با این حال پیام و سخنان دلگرم کننده شما را که مطمئنا در جهت رفع برخی کاستی‌های موجود و برطرف شدن دغدغه‌های امدادگران و داوطلبان، راهگشا خواهد بود؛ با دل و جان خواهند شنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز