همایش «نقش جوانان در هم‌دلی و هم‌زبانی » برگزار شد

۱۳۹۴/۰۲/۲۰ - ۱۳:۵۷:۵۲
کد خبر: ۲۸۳۸۸۳
همایش «نقش جوانان در هم‌دلی و هم‌زبانی » برگزار شد
اولین همایش استانی «نقش جوانان در هم‌دلی و هم‌زبانی» به میزبانی نورآباد لرستان برگزار شد.

به گزارش گروه وزارت جوانان خبرگزاری برنا، با توجه به نام‌گذاری امسال به‌ نام «دولت و ملت؛ هم‌دلی و هم‌زبانی» و نقشی که جوانان می‌توانند در تحقق این شعار داشته باشند، صبح امروز مورخ 20 اردی بهشت ماه ،اولین همایش استانی «نقش جوانان در هم‌دلی و هم‌زبانی» با حضور نماینده ولی ‎فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد،نماینده مردم دلفان در مجلس شورای اسلامی ،مدیرکل ورزش و جوانان استان و معاونین فرهنگی و جوانان اداره کل،مسوولان اجرایی و تعدادی زیادی از جامعه جوان این شهرستان به میزبانی نورآباد لرستان برگزار شد.


در این همایش حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی ‎فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد، با بیان این‌که وحدت و هم‌دلی یک استراتژی دائمی و همیشگی است، گفت: امسال به‌ دو دلیل برگزاری انتخابات و بحث مذاکرات هسته‌ای ضرورت تحقق شعار سال بیش از هر زمان دیگری است.


وی افزود: گروهی که به‌معنای واقعی تحقق‌بخش وحدت و هم‌دلی هستند، جوانان هستند لیکن جوانان باید به سه عامل نصرت الهی و تاییدات خداوند متعال، وحدت و هم‌دلی و تبعیت از ولایت فقیه توجه ویژه داشته باشند.


وی در تشریح نقش جوانان در صدر اسلام اظهار کرد: در تحقق فرهنگ و تمدن اسلامی پیامبر اکرم(ص) به جوانان اعتماد کرد و با ایجاد هم‌دلی فرهنگ اسلام را در دو ابرقدرت ایران و روم به‌عنوان فرهنگ اسلامی ترویج داد.


میرعمادی ادامه داد: اولین کسی که به اسلام ایمان آورد امام علی(ع) بود که به قول معروف هنوز به سن بلوغ نرسیده بود کمااینکه عده افرادی که در صدر اسلام ایمان آوردند کمتر از 30 سال سن داشتند.
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان گفت: اولین معلم قرآن که پیامبر به مدینه فرستاد یک جوان بود و پیامبر اکرم(ص) با کمک جوانان توانست فرهنگ و تمدن عظیم اسلامی را پایه‌ریزی کند.


میرعمادی اولین عامل هم‌دلی را حُسن نیت و پاک‌دلی دانست و عنوان کرد: جوان پاک‌دل است و نیت پاک و صادقانه دارد و همچنین، دارای دلی به‌دور از بدگمانی است که مانند آیینه صاف است و اهل کینه و کدورت نیست.


نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان صداقت را عامل دیگر هم‌دلی و هم‌زبانی دانست و افزود: صداقت یعنی ظاهر و باطن یکی باشد و این خدمت صادقانه است که باعث اعتماد می‌شود و روشن است که جوانان اهل ریا و تظاهر نیستند، کار با جوانان برکت دارد و باعث پیروزی و موفقیت می‌شود کمااینکه مقام معظم رهبری دائماً بر جوانان تکیه می‌کنند.


وی افزود: انصاف از دیگر عوامل هم‌دلی است و می‌توان به راحتی دریافت که جوان اهل انصاف است و استقلال دارد و همین استقلال‌طلبی جوان باعث انصاف است این درحالی است که دوستی جوانان پایدار است و رفاقت آن‌ها برپایه حقایق و واقعیات است.


میرعمادی امید را از دیگر عوامل هم‌دلی وهم‌زبانی دانست و تصریح کرد: اگر امید نباشد هم‌دلی و هم‌زبانی معنا ندارد و این دل جوان است که سرشار از امید است و یأس و ناامیدی در جوان راه ندارد و به آینده درخشان فکر می‌کند.


وی در تشریح دیگر عوامل هم‌دلی اظهار کرد: انتقادپذیری، سعی و تلاش و خستگی‌ناپذیری، حل مشکلات و گرفتاری مردم سبب ایجاد همدلی می‌شود و از آن‌جا که جوان سرشار از نیرو و شادابی است هر کاری به جوان واگذار شد به بهترین نحو شکل گرفته است که نمونه آن اردوهای جهادی است.


نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان در بیان پیام این همایش اظهار کرد: با استناد به آیات قرآن کریم عامل معنوی، وحدت و در کنار هم بودن و تبعیت از ولایت باعث همدلی می‌شود و همه جوانان با توکل بر خدا و اجرای فرامین مقام معظم رهبری در راستای تحقق شعار سال می‌کوشند چون نصرت الهی را در تبعیت از ولایت می‌دانند.


در پایان مراسم از نخبگان ورزشی،فرهنگی و هنری این شهرستان تجلیل شد .
 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز