رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

مهم ترین وظیفه ما ارئه خدمت به مردم به ویژه به قشر محروم جامعه است

۱۳۹۴/۰۲/۲۱ - ۱۰:۰۱:۳۷
کد خبر: ۲۸۴۱۱۴
مصطفی مهرابی بهار گفت: زمانی که بحث ارائه خدمات به حاشیه شهر ها مطرح شد به دلیل تعداد زیاد حاشیه نشین ها در شهر مشهد فکر می کردیم نتوانیم به موقع آنان را تحت پوشش قرار دهیم بنابراین به همکاران تأکید کردم منتظر ابلاغ برنامه ها از سوی وزارت بهداشت نباشید و اقدامات را شروع کنید.

به گزارش گروه سلامت جوان خبرگزاری برنا، دکتر مصطفی مهرابی بهار  با بیان اینکه در طرح خدمت رسانی به حاشیه شهرها، زودتر از زمانی که در نظر گرفته بودیم به نتیجه رسیدیم افزود: در حال حاضر تمام حاشیه شهر مشهد تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار دارد و تمام تجهیزات و امکانات لازم برای آنها فراهم شده است.

مهرابی گفت: ارائه خدمات به حاشیه نشن ها به خاطر محرومیت ساکنان در این مناطق، اهمیت ویژه ای داشت و در گذشته از خدمات اولیه بهداشت محروم بودند و از سوی دیگر برای هر یک از این افراد، مسوول سلامت مشخص شده است.

وی ادامه داد: در گذشته شاهد بودیم که بسیاری از افراد، فشار خون داشتند و اطلاعی از آن نداشتند و به بیمارستان ها مراجعه می کردند که هزینه های زیادی برای بیمارستان و بیمار داشت یا در برخی موارد افراد به سرطان های پوستی مبتلا بودند که بی اطلاع بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: خوشبختانه در این طرح به شناسایی بیماری ها پرداخته می شود که در همین زمینه مراکز بهداشت تا به حال چندین مورد از آن را شناسایی کرده اند.

وی در پاسخ به انتقاد عده ای که ارائه خدمات به حاشیه شهر ها را به نوعی تشویق افراد به زندگی حاشیه نشینی می دانند گفت: مهم ترین وظیفه ما ارئه خدمت به مردم به ویژه به قشر محروم جامعه است و دستگاه های دیگر وظیفه جلوگیری از حاشیه نشینی را دارند و وظیفه ما این است که به هر کس  که نیازمند باشد خدمات ارائه دهیم.

 مهرابی مهم ترین برنامه های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 94 را گسترش پزشک خانواده در روستاها، شهرهای کمتر از 20 و 50 هزار نفر و بیش از 50 هزار نفر دانست و افزود: اگر بتوانیم تا پایان سال شهر مشهد را نیز تحت پوشش کامل خدمات بهداشتی و درمانی ببریم قدم بزرگی بر داشته ایم.

وی با اشاه به کافی نبودن تخت بیمارستانی در شهر مشهد خاطر نشان کرد: در حال حاضر به ازاء هر هزار نفر 1 تخت وجود دارد در حالی که باید به ازاء هر هزار نفر 2 تخت وجود داشته باشد که امکان برطرف کردن این مشکل در کوتاه مدت وجود ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: وجود 1 تخت برای هر هزار نفر شهروندان شهر مشهد است و در زمان آمدن زائران و همچنین اتباع بیگانه کمبود تخت بیشتر احساس می شود ضمن اینکه در زمینه نیروی انسانی با مشکلات زیادی روبرو هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بخش عمده ای از تجهیزات پزشکی فرسوده و از کار افتاده است و تلاش خود را برای تهیه امکانات جدید به کار خواهیم گرفت و نیاز به حمایت تمام مسوولان داریم.

نظر شما