مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد مهمترین اقدام در نهادینه ‌کردن پیشگیری از اعتیاد است

۱۳۹۴/۰۲/۲۱ - ۱۱:۲۱:۵۵
کد خبر: ۲۸۴۱۵۹
مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد مهمترین اقدام در نهادینه ‌کردن پیشگیری از اعتیاد است
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: باید تشکل‌های مردم‌نهاد فعالیت‌های گسترده‌تر و ‏ملموس‌تری در عرصه مبارزه با مواد مخدر داشته باشند.

به گزارش گروه آسیب های اجتماعی خبرگزاری برنا، محمدرضا ابراهیمی با بیان این مطلب در ‏جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد شورا گفت: به دنبال جنبش فراگیر اجتماعی بر ‏علیه مواد مخدر می‌بایست زمینه‌ی مشارکت حداکثری همه‌ی اقشار و تشکل‌های سازمان یافته و مردم نهاد انجام ‏گیرد. ‏


وی در ادامه به نقش سازمان‌های مردم نهاد در امر پیشگیری و درمان اعتیاد اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین ‏اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر استفاده از نیروهای مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در امر پیشگیری و درمان ‏اعتیاد است که امروزه نقش اثرگذاری در این عرصه می‌تواند ایفا کنند چرا که سازمان‌های مردم‌نهاد و بخش ‏خصوصی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردارند.


دبیر شورای هماهنگی استان در ادامه بر آموزش تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در عرصه مبارزه با مواد ‏مخدر تاکید کرد و بیان داشت: برای مقابله و مبارزه با پدیده شوم اجتماعی مواد مخدر که ام‌الفساد همه‌ی جرایم ‏می‌باشد باید آموزش صحیح و مبتنی بر اصول علمی بطور مستمر در دستور کار قرار گیرد.


ابراهیمی در پایان سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های صورت‌پذیرفته توسط سازمان‌های مردم‌نهاد در عرصه اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در سال 1393 گفت: باید در سال‌جاری با استفاده از ظرفیت‌ها و ‏پتانسیل‌های عظیم مردمی و با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در امر پیشگیری و درمان در این مسیر گام برداشت تا ‏بتوانیم آسیب‌های اجتماعی ناشی از معضل مواد مخدر را مهار کنیم.

نظر شما