تقدیر و حمایت ویژه رئیس‌جمهور از اقدامات حوزه گردشگری

۱۳۹۴/۰۲/۲۲ - ۱۰:۳۷:۳۱
کد خبر: ۲۸۴۴۵۲
تقدیر و حمایت ویژه رئیس‌جمهور از اقدامات حوزه گردشگری
رئیس‌جمهور با تقدیر ویژه از اقدامات و برنامه‌های حوزه گردشگری و به خصوص فعالیت‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر به حمایت از گردشگری و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه این بخش تاکید کردند.

به گزارش سرویس جوان و جامعه خبر گزاری برنا، مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اولین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو در مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران برگزار شد، گفت: در جلسه‌ای که حضور رئیس‌جمهور رسیده بودیم پس از ارائه گزارش من از سازمان میراث فرهنگی و وزارت راه و شهرسازی که توسط آقای آخوندی صورت گرفت، دکتر روحانی پس از تقدیر ویژه از اقدامات و برنامه‌های حوزه گردشگری و فعالیت‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر به حمایت از این بخش تاکید دوباره داشتند.

وی ادامه داد: حمایت  رئیس‌جمهور از گردشگری در تمامی سخنرانی‌هایی که ایشان در استان‌ها و مصاحبه‌ها داشته‌اند، مشهود است، دکتر روحانی به استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در جهت توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور و همچنین توسعه صنعت گردشگری تاکید ویژه دارند و پیگیر مباحث و مشکلات این بخش هستند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه این نشست با تقدیر از دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر، افزود: در نوروز سال 94 شاهد همگرایی، هماهنگی و همکاری بین دستگاه‌های عضو ستاد در کل کشور بودیم، مدیران دستگاه‌ها در استان‌ها، استانداران، فرمانداران، شهرداران و بخشداران با تمام توان به صحنه آمدند و همه تلاش کردند با ظرفیت‌ها و امکاناتی که دارند خدمات بیشتری به مردم ارائه دهند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه ستاد هماهنگی خدمات سفر در کل کشور کارنامه خوبی را در نوروز 94 داشته است، یادآور شد: امیدوارم با همدلی، هم‌زبانی و هماهنگی تمامی دستگاه‌ها و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 94 به نام سال دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی، روز به روز در انجام وظایف و خدمت به مردم کارنامه بهتری داشته باشیم و امکانات بیشتری برای سفر و گردشگری فراهم کنیم.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه گردشگری در کشورمان مفهوم خود را پیدا کرده است، تصریح کرد: امروز گردشگری در داخل کشور از حالت تفریحی صرف درآمده است و وجه غالب گردشگری امروز به سمت نسل جدید گردشگری با عنوان، گردشگری خلاق در نقاط مختلف کشور مطرح شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با اشاره به سفر خود به منطقه آزاد قشم و اسکان در اقامتگاه ناخدا امینی، افزود: این اقامتگاه با ابتکار و خلاقیت ویژه ایجاد شده است و امروز پس از سالها تلاش، برای اسکان 200 نفر در این منطقه امکانات مناسبی محیاست.

معاون رئیس‌جمهور وضعیت گردشگری کشورمان را رو به رشد و در حال توسعه دانست و گفت: «با وجود مشکلات و محدودیت‌ها در ابعاد مختلف در بخش گردشگری به عنوان صنعت سبز و زودبازده شاهد خروج از رکود هستیم، گردشگری کشورمان رونق یافته و در حال طی مسیر توسعه است.»

وی ادامه داد: در حال حاضر 940 پروژه گردشگری شامل هتل، مراکز اقامتی، تفریحگاه‌ها، شهربازی، تله‌کابین و هتل آپارتمان با اعتباری بالغ بر 23 هزار میلیارد تومان با میانگین پیشرفت فیزیکی 40 درصد در حال انجام است. به طوریکه بسیاری از سرمایه‌گذاران از صنایع دیگر، برای سرمایه‌گذاری به بخش گردشگری روی آوردند.

سلطانی‌فر در جمع نمایندگان ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اضافه کرد:از تلاش‌های شما نوروزبانان بی‌نوروز که ایام تعطیلات خود را برای خدمت به مردم صرف کردید تقدیر و تشکر می‌کنم.

گفتنی است در اولین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سرهنگ خسروی معاون اجتماعی نیروی انتظامی و علی مژدهی رئیس سازمان تعزیرات حکومتی که با پایان سنوات کاری از خدمات دولتی بازنشسته شدند، با اهداء لوح یادبود، تقدیر کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز