بیانیه شورای بین المللی پرستاران به مناسبت روز جهانی پرستار

۱۳۹۴/۰۲/۲۲ - ۱۱:۵۵:۲۰
کد خبر: ۲۸۴۵۰۹
بیانیه شورای بین المللی پرستاران به  مناسبت روز جهانی پرستار
شورای بین المللی پرستاران موضوع «پرستاران عاملی برای تغییر با مراقبت اثر بخش و مقرون به صرفه » را با تأکید بر اینکه سلامت جهان نمی تواند بدون مشارکت پرستاران در تمام سطوح نظام سلامت محقق شود، به عنوان موضوع روز جهانی پرستاری در روز 12 می 2015 انتخاب کرد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، دیوید بنتون مدیر ارشد اجرائی ICN  در این زمینه اظهار می­کند: پرستاران و سیاستگذاران باید بر روی نقش پرستاران به عنوان یک اولویت کلیدی و تعیین کننده برای رسیدن به عدالت در سلامت و پوشش همگانی سلامت و در نهایت ارتقاء به وضعیت سلامت در سطح جهان تمرکز کنند و پرستاران برای بهبود بهره وری و تاثیر، در جایگاه مهمی قرار دارند.

پرستاران به عنوان بزرگترین گروه متخصصین سلامت و کسانی که نزدیکترین ارتباط را با مردم در همه­­ مجموعه های نظام سلامت دارند می­توانند تاثیر بسزائی در کاهش هزینه‌­های سلامت و افزایش کیفیت مراقبت داشته باشند.

پرستاران در همه زمینه­‌های مرتبط با ارائه خدمات سلامت مثل اقتصاد سلامت، هزینه اثربخشی و مدیریت منابع و دسترسی به مراقبت ها، دارای دانش کافی هستند. تصمیماتی که یک پرستار در هر روز فعالیتش می­گیرد می­تواند باعث تغییر مهم در بهره وری و تاثیر گذاری کل سیستم شود.

12 می مصادف با روز تولد فلورانس نانتینگل از سوی شورای بین المللی پرستاران به عنوان روز جهانی پرستار نامیده شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز