واگذاری صدور کارت بهداشت اصناف غذایی به دفاتر پیشخوان دولت

۱۳۹۴/۰۲/۲۲ - ۱۲:۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۸۴۵۲۰
واگذاری صدور کارت بهداشت اصناف غذایی به دفاتر پیشخوان دولت
صدور کارت بهداشت اصناف غذایی از امروز 22 اردیبهشت ماه به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا؛ در راستای اجرای برنامه پنجم توسعه و پیرو عقد تفاهم نامه "واگذاری خدمات الکترونیک سلامت به دفاتر پیشخوان دولت" بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور واگذاری فرایند صدور کارت بهداشت به دفاتر پیشخوان دولت از امروز آغاز شد.

کارت بهداشت برای متصدیان و کارکنان مراکز تهیه، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و نقل و فروش مواد خوردنی ،آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و اماکن عمومی پس از انجام معاینات پزشکی و آزمایشات غربالگری صادر می شود.

مدت اعتبار کارت بهداشت برای دست اندرکاران مواد غذایی که به طور مستقیم با مواد غذایی بسته بندی نشده، تجهیزات مواد غذایی، ظروف و لوازم یا سطوحِ در تماسِ مستقیم با مواد غذایی آماده مصرف ارتباط دارند به دلیل اهمیت موضوع شش ماه و برای سایر افراد مشمول یک سال می باشد.

تاکنون با توجه به تعدد و تنوع مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی که به نحوی با سلامتی جامعه در ارتباط است و تعداد کثیر شاغلین دست اندر کار در مراکز مذکور بخش قابل توجهی از ساعات کاری کارشناسان به فرایند صدور کارت اختصاص می یابد.

از این رو واگذاری صدور کارت بهداشت اصناف به دفاتر پیشخوان دولت در کوتاه کردن فرایند، دسترسی بیشتر مردمی و تکریم ارباب رجوع و آزاد سازی ساعات کاری کارشناسان برای انجام فعالیت های نظارتی و بازرسی نقش بسیار موثری خواهد داشت.

گفتنی است در این مراسم وزیر محترم آموزش و پرورش، حجت الاسلام ترابی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر حاج میر اسماعیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران وتنی چند از مدیران وزارت بهداشت نیز حضور داشتند.

نظر شما