قائم مقام وزیر بهداشت در مشارکت های اجتماعی:

توانمندسازی مردم، بهترین نوع مشارکت در سلامت است

۱۳۹۴/۰۲/۲۳ - ۱۲:۴۳:۲۵
کد خبر: ۲۸۴۸۵۰
توانمندسازی مردم، بهترین نوع مشارکت در سلامت است
محمدهادی ایازی گفت: باور مردم در انجام مشارکت های اجتماعی زمانی تحقق پیدا می کند که آگاهی و توانمند سازی به عنوان امری جدی و مستمر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش گروه سلامت جوان خبرگزاری برنا، دکتر سید محمد هادی ایازی با اشاره به اینکه، توانمندسازی مردم به معنای ایجاد فرصت ها و تجاربی است که اجازه می دهد مردم به طور فعال در تصمیم گیری یک برنامه بهداشتی درگیر شوند، گفت: به طور سنتی ممکن است مردم بیایند اما هیچ تعهدی یا درکی از آنچه رخ می دهد، نداشته باشند اما توانمند سازی آنها می تواند عالی ترین شکل مشارکت در سلامت را فراهم کند.

وی در ادامه افزود: آنچه امروزه انجام ومشارکت را در یک جامعه با معنی می سازد اراده، خواست و باور مردم در انجام آن است و این امر زمانی محقق می شود که دو عنصر آگاهی مشارکت و تضمین نحوه مشارکت به عنوان امری جدی مورد توجه قرار گیرد.

 قائم مقام وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اگر انسانها از نحوه  مشارکت و نیاز به آن اطمینان حاصل نمایند و بدانند که ارایه مشارکت آنها مستمر و جدی است قطعا از انجام آن مضایقه نخواهند کرد اما آنچه این گمان برای آنان حاصل می شود که موضوع مشارکت فقط در زمان هایی خاص، آن هم برای رفع نیازهایی معین انجام می گیرد، باور مشارکت در آنان به صورت جدی ایجاد نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه، آگاهی از مشکلات ، عزم مردم را برای ایجاد تغییر و بهبود شرایط راسخ ترمی کند، گفت: مهمترین شاخص های مشارکت کامل شامل مشارکت در تعیین نیازها، رهبری، سازمان دهی، مدیریت و بسیج منابع است که  نشان دهنده کیفیت مشارکت مردمی در یک برنامه است.

نظر شما