مهندس محسن هاشمی ؛

باحضور رییس جمهوری کتابخانه ملی دانشکده علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح خواهد شد /خط هفت مترو به دانشگاه آزاد می رسد

۱۳۹۴/۰۲/۲۸ - ۱۱:۴۹:۵۳
کد خبر: ۲۸۵۸۵۳
باحضور رییس جمهوری  کتابخانه ملی دانشکده علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح خواهد شد /خط هفت مترو به دانشگاه آزاد می رسد
مهندس محسن هاشمی -معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی :فردا با حضور رییس جمهوری -دکتر حسن روحانی - کتابخانه ملی دانشکده علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح خواهد شد .

به گزارش خبرنگار گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ،  محسن هاشمی دراین نشست با بیان اینکه تعداد رشته های دانشگاه آزاد بیش از پنج هزار رشته است گفت : «آموزش عالی به گروه های خاصی تعلق می گرفت  که در قدیم توسعه چندانی نداشت ولی در حال حاضر آموزش عالی در ایران بسیار توسعه یافته است  و هر کسی می تواند از آن استفاده کند. »

وی در ادامه افزود :در دهه پنجاه آموزش عالی یک جهش داشت ،در دهه هفتاد اما سهم بیشتری به خود اختصاص داد، در دهه هشتاد با ورود دانشگاه های علمی- کاربردی و پیام نور رقابت برای دانشگاه آزاد بیشتر شد.

مهندس محسن هاشمی با گفتن از این که در حال حاضر در وضعیتی  هستیم  که دانشگاه های خصوصی شکل گرفته اند و به آن ها مجوز داده شده است گفت :بیش از 1700 دانشگاه خصوصی در ایران داریم. 

در حال حاضر در کنکور  هر کسی که شرکت کند می تواند در یک رشته قبول شود و دیگر کسی بدون رشته نمی ماند .

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با گفتن از اینکه  بحث که باید از آن مبحث دانشگاه های دیجیتالی است چنین توضیح داد : با وجود تکنولوژی و امکانات یارانه ای دانشگاه های دیجیتال به وجود آمدند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد بدون اینکه بودجه دولتی داشته باشد فعالیت های چشمگیری داشته به صورتی که فقط از دریافت شهریه از دانشجویان بیشتر مخارج خود را تامین می کند گفت : از مهر سال 92 تا الان تقریبا 150 پروژه به اتمام رسیده که یک میلیون متر مربع متراژ داشته است ، فردا چهار پروژه آموزشی و فرهنگی و کتابخانه و مرکز اسنادی این مجتمع با نزدیک به بیست هزار متر محوطه و هزینه ای بالغ بر شصت و شش میلیارد تومان در حال افتتاح است.

وی با اعلام این که فردا با حضور رییس جمهوری کتابخانه ملی دانشکده علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح خواهد شد گفت : یک مرکز اسناد و کتابخانه دایر کردیم که بزرگترین کتابخانه دانشگاهی کشور بعد از کتابخانه ملی است ، امکان ذخیره یک و نیم میلیون کتاب را در خود دارد ، این کتابخانه که به نام دکتر حبیبی نامگذاری شد ، شصت میلیارد تومان هزینه برداشته است. مرکز اسلامی و مسجد امام علی که پنج هزار متر مساحت و شانزده میلیارد تومان هزینه برداشته است نیز در حال بهره برداری است 

مهندس مهندس هاشمی با گفتن از تفاهم نامه ای که بین دانشگاه آزاد و شهرداری با حضور دکتر قالیباف به امضا رسید گفت :قرار است  خط هفت مترو که از فرحزاد می گذشت به دانشگاه بیاید تا رفت و آمد دانشجویان آسان تر شود .

گزارش تکمیل می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز