مهار آتش سوزی ساختمان ۱۴ طبقه در شرق تهران

۱۳۹۴/۰۲/۲۸ - ۱۴:۳۲:۴۹
کد خبر: ۲۸۵۹۳۸
مهار آتش سوزی ساختمان ۱۴ طبقه در شرق تهران
آتش سوزی در طبقه یازدهم یک ساختمان 14 طبقه مسکونی واقع در شمال شرق تهران با حضور سه ایستگاه آتش نشانی مهار و خاموش شد.

به گزارش گروه حوادث خبرگزاری برنا، به دنبال تماس ساکنان یک ساختمان 14 طبقه مسکونی با سامانه 125 آتش نشانی و درخواست کمک از آتش نشانی، بیدرنگ آتش نشانان ایستگاه های 61، 36، 97 و همچنین گروه امداد و نجات 4 این سازمان به همراه دو دستگاه نردبان 52 متری و کامیونت حامل دستگاه تنفسی به طور همزمان ساعت 5:55 دقیقه صبح امروز به سمت میدان نوبنیاد حرکت کردند.
هنگام رسیدن اولین گروه آتش نشانان به محل حادثه، از طبقه یازدهم یک ساختمان 14 طبقه مسکونی شعله های آتش به همراه دود بسیار زیادی به آسمان زبانه می کشید.


علی امینی مدیر عملیات منطقه سه آتش نشانی گفت: آتش نشانان بلافاصله به چند گروه تقسیم شدند، که گروه اول با قطع برق و گاز ساختمان به ایمن سازی محل پرداختند و گروه دوم با تجهیز خود به دستگاه تنفسی از قسمت شمالی ساختمان و با کشیدن چندین بند لوله آبرسانی از طریق راهرو خود را به طبقه یازدهم رسانده و مشغول مهار شعله های سرکش آتش شدند.


وی در ادامه گفت: گروه سوم آتش نشانان نیز از قسمت جنوبی ساختمان و با استفاده از نردبان های بلند آتش نشانی به طبقه یازدهم نزدیک شده و مهار آتش را آغاز کردند.


این مدیر آتش نشانی با اشاره به این که این آتش سوزی با تلاش مستمرو همکاری همه آتش نشانان پیش از گسترش آن به اطراف خاموش شد، اضافه کرد: همزمان با عملیات خاموش کردن آتش تعدادی از آتش نشانان با توجه به مسکونی بودن ساختمان، وارد این برج مسکونی شده و برای یافتن افراد گرفتار شده احتمالی در میان دود، به جستجو در طبقات و واحد های مسکونی مشغول شدند وتوانستند تعدادی از ساکنان را به محل امن منتقل کنند.


گفتنی ست؛ این حادثه مصدومی در پی نداشت و کارشناسان آتش نشانی منطقه علت بروز این آتش سوزی را در دست بررسی دارند.

نظر شما