دهکده معلولان در اصفهان احداث می‌شود

۱۳۹۴/۰۲/۳۰ - ۲۱:۲۴:۰۷
کد خبر: ۲۸۶۶۱۴
دهکده معلولان در اصفهان احداث می‌شود
مدیرعامل انجمن خیریه توانخواهان آسوده ماوی با بیان اینکه هدف این انجمن، توانمندسازی معلول، خانواده و جامعه است از ایجاد دهکده ویژه معلولان خبر داد و گفت: اجرای تئاتر و سرود توسط معلولان می‌تواند در توانمندسازی و ایجاد اعتماد به نفس این قشر از جامعه و خانواده‌هایشان موثر باشد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، مدیرعامل انجمن خیریه توانخواهان آسوده ماوی با بیان اینکه این انجمن در سال 85 تاسیس شده گفت: این انجمن مردمی، هیئت امنایی و هیئت مدیره‌ای است و از طرف مردم حمایت می‌شود و هدف آن توانمندسازی معلول، خانواده و جامعه است.

شهناز ملک محمدی افزود: این انجمن به منظور ایجادبستری مناسب در راستای شکوفایی توانایی‌های بالقوه معلولان جسمی ذهنی و با اهداف ارایه خدمات آموزشی توانبخشی، رفاهی، فرهنگی، تفریحی و... آغاز به کار کرده است تا به ارایه خدمات به بخشی از جامعه معلولان بپردازد.

مدیرعامل انجمن خیریه توانخواهان آسوده ماوی به اهداف این انجمن اشاره و اظهار کرد: بسترسازی جهت محیطی آرام و لذت بخش برای توانخواهان، تلاش در جهت ارتقا سطح آگاهی توانخواهان، خانواده‌هایشان و جامعه و تلاش در جهت شناسایی و کمک به رشد و شکوفایی توانایی‌های باقیمانده بالقوه و به فعلیت رساندن آن از مهم‌ترین این اهداف است.

ملک محمدی به محورهای فعالیت انجمن توانخواهان آسوده ماوی اشاره و اضافه کرد: توانمندسازی توانخواهان شامل توانبخشی، درمان، آموزش و کلاس‌های رنگ درمانی، توانمند سازی خانواده شامل مشاوره‌های روانشناسی، پشتیبانی‌های اقتصادی، اداری، حقوقی، مناسب سازی مسکن، پرستاری در منزل و آسایشگاه موقت و دائم و توانمند سازی جامعه شامل برپایی همایش، شرکت در نمایشگاه‌ها، جلسات و برپایی بازارچه به صورت ماهیانه از جمله این محورها است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد دهکده ویژه معلولان و آسایشگاه دائم از طریق اجرای پروژه مجتمع هشت بهشت آسوده ماوی در شهر جدید مجلسی از جمله برنامه‌های انجمن است.

مدیرعامل انجمن خیریه توانخواهان آسوده ماوی پیرامون مزایای اجرای برنامه‌های سرود و تئاتر معلولان برای این قشر از جامعه و خانواده‌هایشان اظهار کرد: برخی از این معلولان و خانواده‌هایشان به دلایل مختلف به بیرون از خانه نمی‌رفتند اما اکنون خانواده‌های آنها در پرتو این افراد و با برگزاری چنین برنامه‌هایی مانند سرود و تئاتر به بیرون و مراسمات مختلف دعوت می‌شوند و این موضوع افتخاری برای انجمن است.

ملک محمدی ادامه داد: تمام هزینه‌ها برای این معلولان را انجمن تامین می‌کند اما درآمدهایی که از طریق برگزاری مراسم‌ها حاصل می‌شود، بین افراد معلول تقسیم خواهد شد، به عنوان نمونه سال گذشته نقاشی‌های این معلولان بالغ بر 22 میلیون تومان فروش رفت و این مبلغ بین خودشان تقسیم شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز