تجدید میثاق واحد اهدای عضو بیمارستان مسیح دانشوری با آرمان های امام(ره)

اهدای عضو همزمان با سالروز صدور فتوای تاریخی امام(ره)

۱۳۹۴/۰۲/۳۱ - ۱۵:۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۸۶۷۴۰
اهدای عضو همزمان با سالروز صدور فتوای تاریخی امام(ره)
در سالروز صدور فتوای امام(ره) در خصوص اهدای عضو مطرح شد؛ فرهنگ اهدای عضو در بین مردم باید گسترش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مدیر و اعضای واحد اهدای عضوِ بیمارستان مسیح دانشوری به مناسبت سالگرد صدور فتوای تاریخی امام در خصوص اهدای عضو، با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های والای امام راحل، تجدید میثاق و به مقام رفیع ایشان ادای احترام کردند.

مدیر بخش اهدای عضوِ بیمارستان مسیح دانشوری به همراه اعضای این مرکز با حضور در مرقد مطهر امام راحل، با ادای احترام و قرائت فاتحه، با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق و با آرمان‌های مقام معظم رهبری تجدید بیعت کرد.
دکتر فرحناز صادق بیگی رییس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امام خمینی(س) با گرامی داشت یاد و نام امام راحل گفت: به طور قطع، فتوای امام خمینی(س) در خصوص اهدای عضو، نقش بسیار مهمی در رشد فرهنگ اهدای عضو در کشور دارد.
وی با ذکر مطلب فوق، خاطرنشان کرد: کشور ما کشوری مسلمان با مردمی است که بیشتر جمعیت آن را شیعیان تشکیل می‌دهند لذا تا قبل از صدور فتوای تاریخی امام برای خانواده‌های اهدا کننده، این سوال مطرح می‌شد که آیا اهدا اعضای فردی که دچار مرگ مغذی شده کار جایز و شرعی است؟ آیا درست است اعضای کسی را که قلبش هنوز می‌تپد را اهدا کنیم؟ اما امام با فتوای تاریخی خود این مشکل بزرگ را حل کردند و با این کار شجاعانه باعث شدند آمار اهدای عضو در کشور، روز به روز در حال افزایش باشد.
صادق بیگی تصریح کرد: بنابراین فرهنگ اهدای عضو در بین مردم باید گسترش پیدا کند و ما هم از رسانه‌ها می‌خواهیم به این فتوای  امام در خصوص اهدای عضو بیشتر از گذشته بپردازند.
وی افزود: در آن زمان امام خمینی(س) با وجود شرایط بحرانی که از لحاظ بیماری داشتند، به این نکته پرداختند و ما نیز با تأکید بر این نکته و به دلیل اینکه امسال، هشتادمین سالگرد انجام اولین پیوند در ایران است( که این عمل در سال 1314 در بیمارستان فارابی انجام شد) در نظر داریم در سال جاری هم کار بیشتری در رابطه با فرهنگ‌سازی در زمینه‌ی اهدای عضو و پیوند انجام دهیم.
صادق بیگی در پایان با اشاره به اینکه روز سی و یک اردیبهشت، همزمان با صدور فتوای امام را برای اکرام این فتوای شجاعانه انتخاب کرده‌اند ، بیان کرد: فرصت مهمی بود که به همراه اعضای گروه به مرقد مطهر امام خمینی(س) بیائیم و در سال جاری، فتوای شجاعانه امام در آن برهه حساس را ارج نهیم تا نقش بزرگ امام در تاریخ برای همه مشخص شود، و این امر در حالی صورت گرفته که دیگر ادیان و کشورهای غربی، درباره این موضوع هنوز به تصمیم واحدی نرسیده‌اند.
نکته قابل توجه اینکه اعضای خانواده مرد 56 ساله ای که چند روز قبل دچار مرگ مغذی شده بود، به مناسب سالروز فتوای امام خمینی و تجدید میثاق  واحد اهدای عضوِ بیمارستان مسیح دانشوری با امام(ره)، برای اهدای عضو عزیزشان رضایت دادند. 
نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
0
0
تا کنون چندین بار جهت اهدا اعضا فرم اینترنتی را تکمیل کرده ام ولی خبری از کارت عضویت نیست.
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز