متهمی که با اسناد جعلی، ۹ میلیارد وام گرفت

۱۳۹۴/۰۳/۰۱ - ۲۲:۱۰:۳۴
کد خبر: ۲۸۶۹۷۷
متهمی که با اسناد جعلی، ۹ میلیارد وام گرفت
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری مدیرعامل شرکتی بدون فعالیت که با اسناد و مدارک جعلی در حدود 90 میلیارد ریال تسهیلات بانکی اخذ کرده و در زمان بازپرداخت تسهیلات متواری شده بود، طی عملیات شبانه روزی کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی این استان خبر داد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ،سرهنگ "سید احمد خسروی" در تشریح این خبر گفت: در ماه های اخیر در تحقیقاتی نامحسوس، پلیس استان مطلع شد فردی بدون سپرده وثیقه های قانونی معتبر و متناسب، مبالغ کلانی تسهیلات بانکی را به صورت غیر مجاز برای فعالیت یک شرکت تولیدی در یکی از شهرستان های استان مرکزی اخذ کرده که بعد از مدت کوتاهی شرکت تعطیل و این فرد بدون بازپرداخت مطالبات بانکی از شهرستان متواری شده است.

 

وی اضافه کرد: با تشکیل پرونده مقدماتی، تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی به صورت تخصصی بررسی موضوع را آغاز کردند و با جمع آوری اطلاعات و مدارک لازم و هماهنگی با دستگاه قضائی پرونده تسهیلاتی شرکت این فرد را از شعبه بانکی که نامبرده تسهیلات دریافت نموده بود اخذ شد و کارشناسی پرونده به صورت فنی و تخصصی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

 

سرهنگ خسروی ادامه داد: بررسی تخصصی پرونده این فرد حاکی از آن بود که متهم در چند سال گذشته شرکتی را در یکی از شهرستان های استان تاسیس نموده و در سه مرحله بالغ بر پنجاه میلیارد ریال تسهیلات بانکی را به عنوان مدیرعامل این شرکت از یکی از شعبه های بانکی در استان اخذ کرده که در هنگام سررسید بازپرداخت تسهیلات ،از برگرداندن آن به بانک امتناع ورزیده و تسهیلات به صورت بدهی معوق ثبت شده است.

 

تسهیلات دریافتی خارج از ضوابط هزینه شده بود

 

این مقام انتظامی گفت: در بررسی بیشتر پرونده متاسفانه برخی از تخلفات بانکی نیز صورت گرفته و متهم پرونده تسهیلات دریافتی را در بخش هایی دیگر و خارج از درخواست اعلامی به بانک هزینه نموده و کلیه فاکتورهای ارائه شده در تسهیلات بانکی جعلی و فاقد اعتبار هستند.

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی به دیگر جرایم این فرد نیز اشاره داشت و گفت: با پیگیری پرونده کارآگاهان دریافتند که این فرد در بانک هایی دیگر نیز تسهیلاتی در حدود 40 میلیارد را دریافت کرده است که در این تسهیلات نیز با مطالبات معوق مواجه می باشد و در این پرونده ها نیز موارد جعل و استفاده از فاکتورهای صوری و پرداخت تسهیلات بر خلاف ضوابط بانکی مشهود می باشد.

 

شناسایی محل اختفای متهم در تهران

 

سرهنگ خسروی به عملیات دستگیری این فرد اشاره داشت و بیان کرد: با محرز شدن جرایم این فرد و متواری بودنش، در اقدامات تخصصی و پیگیری های فنی، محل اختفای وی در استان تهران شناسایی شد که تیمی از کارآگاهان برای دستگیریش اعزام و وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

 

وی با اشاره به اعترافات متهم افزود: با مواجهه و ارائه مستندات و مدارک متهم به جرم خود اعتراف کرد و اظهار داشت با ارائه فاکتورهای صوری و جعلی به چندین بانک تسهیلاتی در حدود 90 میلیارد ریال را دریافت کرده است .

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به برخی تخلفات بانکی و برخورد با تعدادی از کارمندان متخلف در این پرونده از معرفی متهم اصلی پرونده به ندامتگاه برای تکمیل تحقیقات از سوی دستگاه قضایی خبر داد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز