رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی:

صدا و سیما کتاب های آموزشی بدون مجوز را تبلیغ نکند

۱۳۹۴/۰۳/۰۳ - ۰۸:۳۸:۱۴
کد خبر: ۲۸۷۳۰۸
صدا و سیما کتاب های آموزشی بدون مجوز را تبلیغ نکند
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: صدا و سیما کتاب های آموزشی بدون مجوز را تبلیغ نکند.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، محی الدین بهرام محمدیان درباره تبلیغ کتاب های کمک آموزشی در مدارس و صدا و سیما، اظهار کرد: هر نوع کتابی که در جشنواره سامان بخشی مورد تایید قرار می گیرد، تبلیغ و ترویج آن قانونی است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تأکیدکرد: بخشنامه ای به مدارس درباره ممنوعیت تبلیغ کتاب های کمک آموزشی تایید نشده ابلاغ شده است و هر مدرسه ای طبق بخشنامه عمل نکند، با آن برخود خواهد شد.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش همچنین با انتقاد از تبلیغ کتاب های کمک آموزشی غیر استاندارد در صدا و سیما، اضافه کرد: با توجه به اینکه صدا و سیما از سوی مردم به عنوان یک مرجع مناسب تبلیغی شناخته می شود و مردم به آن اطمینان دارند، لازم است در زمینه معرفی منابع آموزشی توجه بیشتری نماید و شایسته است صدا وسیما از تبلیغ کتاب های بدون مجوز خودداری کند.

وی ادامه داد: مسئولان آموزش و پرورش سال هاست از تبلیغ کتاب های کمک آموزشی در رسانه ملی انتقاد دارند اما در مقابل صدا و سیما در این سال ها نه تنها تبلیغ کتاب های کمک آموزشی را ممنوع نکرده است بلکه با آمدن فصل امتحانات پخش تبلیغات این دسته از کتاب ها در رسانه ملی افزایش می یابد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، گفت: با وجود انتقادهای زیاد مسئولان آموزش و پرورش، همچنان شاهد تبلیغ کتاب های کمک آموزشی در خود بدنه آموزش و پرورش یعنی مدارس هم هستیم. در حالی که طبق آیین نامه «ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی» که در سال ۱۳۸۸ به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ماموریت دارد تا همه مواد و رسانه های آموزشی، بسته آموزشی، نرم افزارهای آموزشی، رسانه های الکترونیکی، چند رسانه ای، کتاب های راهنمای معلم و... را بررسی کرده و بر آنها مُهر تایید بزند و نهادهای فرهنگی، وزارت ارشاد و بدنه آموزش و پرورش ملزم به اجرای این مصوبه هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز